English

محمد کریمیان:

۶ شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه دهلران از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر کرد و تعداد شهرهای قرمز استان به 6 شهرستان رسیده است،گفت:هم اکنون شهرستان های ایلام، دهلران، آبدانان، دره شهر، مهران و چوار در وضعیت قرمز قرار دارند.

6 شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نشست ستاد استانی کرونا با بیان اینکه شهرستان بدره تنها شهری در استان است که در وضعیت نارنجی قرار دارد و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال تغییر وضعیت در آن وجود دارد،افزود:شهرستان های ایوان، ملکشاهی، سیروان، چرداول و هلیلان نیز در وضعیت زرد هستند.

وی با بیان اینکه 2 فوتی ناشی از کرونا در 24 ساعت گذشته ثبت شد و مجموع فوتی های استان تا این لحظه به 830 نفر افزایش یافته است، اظهار داشت:همچنین در 24 ساعت گذشته 122 ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به 44 هزار و 88 نفرافزایش یافته است،اظهار داشت:از ابتدای فرآیند واکسیناسیون افراد در مقابل کرونا تاکنون13.1 جمعیت استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بدره با 9.20 بیشترین درصد پوشش جمعیت و هلیلان با 9.7 درصد کمترین پوشش جمعیتی در استان را دارند،تصریح کرد:تاکنون 2 هزار و312 نفر از فرهنگیان استان ایلام در دو روز تعطیل آخر هفته در برابر کرونا واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir برای ثبت‌نام افراد ۵۵ سال به بالا باز شده است،خاطرنشان کرد:این افراد می توانند با مراجعه به این سایت پس از انتخاب استان، ورود کد ملی و شماره تلفن همراه، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند.

دکتر کریمیان افزود:پس از آن فهرست پایگاه‌های تزریق واکسن آن شهر نمایش داده می‌شوند که به ازای هر پایگاه، اولین روزی که نوبت خالی وجود دارد نمایش داده می‌شود وافراد خودشان یکی از پایگاه‌ها را انتخاب و روز و ساعت دریافت واکسن را نیز تعیین می‌کنند و افراد 55 سال به بالا برای ثبت‌نام نوبت اول نیازی به داشتن پرونده بهداشت ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس برآوردها بیمارستان 376 تختخوابی شهر ایلام در صورت تکمیل تجهیزات و امکانات هفته دولت به بهره برداری می رسد،گفت:بیمارستان 376 تختخوابی شهر ایلام در65 هزار متربع در حال حاضر دارای 99 درصد پیشرفت فیزیکی است که امیدواریم در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

دکتر کریمیان با بیان اینکه برای این بیمارستان 638 نیروی انسانی شامل کادر پرستاری و درمانی مصوب شده و 60 درصد تجهیزات آن نیز تاکنون وارد استان شده است، افزود: 40 درصد تجهیزات و امکانات مورد نیاز دیگر این بیمارستان طی هفته های آینده به استان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان 376 تختخوابی شهر ایلام تا زمانیکه تمامی نواقصات آن برطرف نشود به بهره برداری نمی رسد، اظهار داشت: طی ماه های اخیر نشست های مختلفی برای تامین آب، برق، گاز و راه دسترسی این بیمارستان برگزار شده و در حال حاضر تنها راه دسترسی این بیمارستان دارای مشکلاتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه 280 میلیارد تومان تاکنون برای ساخت این بیمارستان هزینه شده و پیمانکار نیز 30 میلیارد طلب دارد که به زودی پرداخت خواهد شد،تصریح کرد:پد بالگرد و پرتودرمانی این بیمارستان در دست اجراست و اورژانس بیمارستان امام ( ره ) نیز به زودی تکمیل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه 35 درصد نمونه گیری کرونا در این استان در هفته گذشته افزایش یافته است که این موجب شده بسرعت مبتلایان شناسایی و قرنطینه و یا درمان شوند،گفت:245 فرد مبتلا به کرونا در حال حاضر بستری و 830 نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را در این استان از دست دادند.

کریمیان به میزان پوشش واکسیناسیون افرادی بالای 60 سال اشاره کرد و افزود: 59 درصد افراد بالای 60 سال این استان تاکنون واکسن کرونا تزریق کردند که آبدانان با 66 درصد بالاترین میزان تزریق بالای 60 سال دراستان را در اختیار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه