English

محمد نوذری:

مشکل قطعی برق در استان ایلام رفع شد

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قطع مکرر برق یکی از چالش های کشور بود که اکنون باپیگیری های انجام شده در استان ایلام برطرف شده است،گفت:شرکت توزیع برق استان ایلام باید همچنان تلاش کند تا بافرهنگ سازی وبرنامه ریزی درست از قطعی برق جلوگیری کند.

مشکل قطعی برق در استان ایلام رفع شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام درنشست شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی با بیان اینکه قطعی مکرر برق در این فصل گرم سال موجب نارضایتی مردم می شود، افزود:این وضعیت ضرر و خسارات زیادی نیز به واحدهای تولیدی وصنعتی وارد می کند و اگر هر نفر یک لامپ اضافی صرفه جویی کند، به ظرفیت برق استان کمک بزرگی می شود.

استاندار ایلام به تصمیمات ستاد مدیریت بحران استان در این زمینه اشاره و اظهار داشت:از ادارات خواسته شده در شرایط اوج مصرف از ژنراتور استفاده کنند و درصورت افزایش دمای 50 درجه ادارات آن منطقه تعطیل شوند.

نوذری درادامه بر ضرورت تامین برق حوزه صنعت تاکید و تصریح کرد: در این راستا شورای امنیت ملی تصمیم گرفته است برق صنعت کشور به دلیل ضرورت واهمیت تولید قطع نشود.

قطعی برق باید با اطلاع قبلی باشد تا خسارتی به صنعت و وسایل برقی مردم وارد نشود

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این نشست با بیان اینکه قطع برق باید با اطلاع قبلی باشد تا خسارتی به صنعت و وسایل برقی مردم وارد نشود،گفت: نوسان برق موجب از کار افتادن وسایل برق و حتی خسارت به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان شده است.

جهانگیر رستمزاد با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان به منظور پیشگیری از هرگونه خسارت به وسایل برقی، برنامه زمانبندی قطع برق به مردم اعلام کند،افزود:قطعی برق مسئله ملی و کشوری است ، ازطریق برق منطقه غرب پیگیر قطع برق شدیم، با توجه به وضعیت  مناطق گرمسیری استان و شرایط جغرافیایی نباید بیشترین قطعی ها متوجه استان ایلام می شد که با رایزنی های انجام شده خوشبختانه این موضوع مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه ایلام واحدهای بزرگ صنعتی همچون استان‌های دیگر که برق مصرف کند ندارد و تنها واحد صنعتی  کارخانه سیمان است که بالاخره برق آن وصل و شروع به فعالیت کرده است،اظهار داشت:خوشبختانه طی 10 روز گذشته قطعی برق نداریم اما باید مردم استان با مصرف صحیح به افزایش ظرفیت برق کمک کنند، زیرا قطعی برق متوجه خود آنها می شود و قطع برق بدون برنامه و اطلاع رسانی موجب خسارت زیادی به وسایل برقی مردم خواهد شد.

رستمزاد به وضعیت شهرک صنفی ایلام اشاره و تصریح کرد: شهرک صنعتی استان هرچه سریعتر وضعیت 200 متقاضی قبلی برای جابجایی در این شهرک را تعیین تکلیف کند و مابقی افراد، اتحادیه ها و صنوف آلاینده را طبق برنامه زمانبندی معرفی کند در غیر این صورت گذر زمان و ارسال بخشنامه های سالانه شرکت شهرک ها موجب افزایش قیمت زمین ها می شود.

برق 50 درصد دستگاه های اجرایی باید از محل مولدهای اضطراری تامین شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این نشست با اشاره به اینکه  باید برق 50 درصد دستگاه های اجرایی از محل مولدهای اضطراری تامین شود ،گفت:برنامه خاموشی احتمالی بر روی سایت وزارت نیرو و اپلیکیشن برق من بارگذاری شده و افراد می توانند با نصب اپلیکیشن به صورت آنلاین از خدمات شرکت برق بهره مند شوند.

هادی شیرخانی با بیان اینکه در حال حاضر خاموشی نداریم و اکنون 10 درصد افزایش ظرفیت به استان اضافه شده و اکنون میزان ظرفیت برق استان به 350 مگاوات رسیده است،افزود:سیستم هوشمند به صورت اتوماتیک از مرکز برق مناطق مختلف را قطع می کند و شرکت توزیع برق استان ایلام هیچ گونه دخل و تصرفی در این قطعی ها ندارد.

وی با بیان اینکه اولین جایی که در زمان قطعی برق متضرر می شود،شرکت توزیع برق استان خواهد بود،اظهار داشت: از آنجایی که شرکت توزیع برق در ایلام  وظیفه توزیع برق را به عهده دارد ودر بحث قطع برق اولین کسی که متضرر می شود شرکت ماست با این وجود تلاش شده تا با اطلاع رسانی به مردم نسبت به مصرف درست و کاهش قطعی برق کمک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی