English

استاندار ایلام:

شاخص جمعیت نمی تواند منجر به توسعه و عدالت اجتماعی شود

استاندار ایلام گفت:شاخص جمعیت نمی تواند منجر به توسعه و عدالت اجتماعی شود ضرورت دارد در توزیع اعتبارات همه ظرفیت ها و شاخصه های استان در نظر گرفته شود.

شاخص جمعیت نمی تواند منجر به توسعه و عدالت اجتماعی شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در دیدار با معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداری و دهیاری های کشور به تردد بیش از 8 میلون زائر در طول سال اشاره و افزود:تمام زیرساخت های استان ایلام در خدمت توسعه ملی است و می طلبد در برنامه ریزی ها این مهم دیده شود.

وی خواستار اختصاص اعتباراتی ویژه به روستاهای در مسیر کریدور اربعین شد و اظهار داشت: زیرساخت های روستاهایی که در مسیر اربعین قرار دارند باید توسعه یابد.

استاندار ایلام خواستار افزایش اعتبارات روستاهای استان از محل اعتبارات ماده 58،ماده39،ارزش افزوده و سایر، جهت تامین ماشین آلات حمل پسماند، تانکر آبرسانی، ماشین آتش نشانی و سایر ملزومات مورد نیاز شد و تصریح کرد:تامین آب شرب عشایر و آب دام های آنها مورد نیاز است و در این مورد کمک معاون اموردهیاریهای سازمان شهرداری و دهیاری های می تواند بسیاری از مشکلات کنونی را مرتفع کند.

نوذری خاطرنشان کرد:اگر اعتبارات خوبی به دهیاران اختصاص داده شود می توان با برنامه ریزی خیلی از مشکلات روستائیان و عشایر را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه شاخص جمعیت نمی تواند منجر به توسعه و عدالت اجتماعی شود، ادامه داد:درتوزیع اعتبارات که تنها یک شاخص و آنهم نرخ جمعیت تاثیرگذار است، حق ایلام پایمال می شود،ضرورت دارد این مهم مورد بازنگری قرار گیرد.

اعتبارات روستایی ایلام افزایش می یابد

معاون دهیاریهای سازمان شهرداری و دهیاری های کشورنیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایلام به لحاظ شاخص جمعیتی پائین ترین سرانه در کشور را دارد، گفت:در سال گذشته از طریق ماده 58 و ماده 39 بیش از 400 میلیارد ریال به دهیاری های استان تزریق شده است.

علی قربانی افزود:با توجه به محرومیت های استان و نیز ظرفیت ها و قابلیت های ایلام در کشور امسال تلاش می کنیم، رقمی بالاتر از این مبلغ به استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه استان ایلام یکی از استان‌های محروم کشور در توزیع اعتبارات روستایی بوده و همین شاخص جمعیت باعث شده سایر ظرفیت ها دیده نشود،اظهار داشت:باید با بهره گیری از ظرفیت نمایندگان استان تلاش کنیم تا الزامات قانونی و روندهای اداری تعییر یابند و شاخص های دیگری نیز در توزیع اعتبارات لحاظ گردد.

معاون دهیاریهای سازمان شهرداری و دهیاری های کشوربه پرداخت تسهیلات کم بهره روستایی در استان اشاره و تصریح کرد: در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال روستایی اقدامات شاخصی انجام شده که شایسته تقدیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه