English

الیاس فتاحی:

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم ایلام کاهش یافته است

معاون سیاسی، امنیتی استاندارایلام گفت:میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته و به تناسب نیز شیوع بیماری و میزان بستری های کرونا بسرعت در حال افزایش است، چنانچه این روند ادامه داشته باشد، علاوه بر مهران سایر شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار می گیرند که در آن صورت کنترل ببماری بسیار سخت خواهد بود.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم ایلام کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، الیاس فتاحی معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان خواستار به صدا در آمدن زنگ خطر کرونا در تمامی شهرهای استان شد و افزود: ادارات و سازمان ها نیز نسبت به نصب بنر و بیلبوردهای هشدار دهنده در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران، بخشداران، دهیاران در هر منطقه از برگزاری اجتماعات، گردهمایی ها، مراسمات عزا و عروسی ممانعت و از طریق فضای مجازی خطرات کرونا را به مردم اطلاع رسانی کنند،اظهار داشت:شهرداران در تمامی شهرها به نصب بنر هشدارهای کرونا اقدام کرده و گزارش آن در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد عملیاتی کرونا استان ارسال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندارایلام با بیان اینکه امروز در شهر مهران ۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا بستری شدند، نیاز است فرماندار بطور دقیق در مقابله با کرونا اهتمام داشته و مرز را کنترل کند،تصریح کرد:مرکز قرنطینه مرز مهران آماده شده و پذیرای افرادی که تست کرونا آنان مثبت اعلام شده، خواهد بود.

فتاحی با قدردانی از کارگروه رسانه ای کرونا خاطرنشان کرد: این کارگروه آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و تولید محتوا خطرات کرونا را در دست کار قرار دهد چرا که میزان مبتلایان و بستری های کرونا استان افزایشی است.

وی خواستار اعمال محدودیت ها طبق رنگ بندی کرونا در هر شهرستان شد و گفت: نظارت بر این محدودیت ها برعهده دستگاه های مربوطه است که در این راستا باید با متخلفان و قانون شکان مقابله با کرونا نیز با قاطعیت برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندارایلام خواستار استمرار طرح شهید سلیمانی در راستای غربالگری محله به محله کرونا در تمامی نقاط استان شد و افزود: اجرای این طرح موجب می شود که بیماران بسرعت شناسایی و زنجیره کرونا در هر منطقه قطع شود و ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا برگزار و مصوبات و شرح اقدامات هر ستاد به رئیس قرارگاه عملیاتی استان ارسال شود.

قرارگاه عملیاتی کرونا در ایلام بهترین عملکرد را در کشور از نظر فعالیت نظارتی دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا با هشت کمیته تخصصی که روزانه گزارش خود را ارسال می کردند، بهترین عملکرد را در کشور از نظر فعالیت نظارتی به خود اختصاص داد،گفت:قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان با توجه به احتمال شیوع پیک پنجم کرونا در استان، باید دوباره فعال شده و کمیته ها دوباره پای کار باشند.

دکتر جمیل صادقی فر در این نشست افزود: تب و دیگر علائم سرماخوردگی مهم ترین عامل ابتلا به کرونا است و کسی که کوچکترین علائم را داشته باشدمی بایست  به سرعت به مرکز منتخب کرونا مراجعه و تست کرونا دهد.

وی اظهار داشت:یکی از مکان های پرخطر استان از نظر شیوع کرونا درحال حاضر حمل و نقل عمومی است که سعی داریم طبق دستورالعمل ابلاغی در اسرع وقت به این گروه واکسن تزریق شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خواستار نصب بیلبورد و بنر هشدارهای کرونا توسط شهرداری ایلام شد و تصریح کرد: در روزهای آخر هفته پارک چغاسبز و ارغوان شهر ایلام بسیار شلوغ است که جا دارد در این 2 روز دستگاه های نظارتی وارد عمل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه