English

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار:

ایلام در جذب سرمایه گذاری موفق نبوده بلکه در فرار دادن سرمایه گذران پیشگام بوده است

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ایلام نه تنها در جذب سرمایه گذاری موفق نبودیم بلکه در فراری دادن سرمایه گذاری پیشگام هستیم،گفت:چرا با وجود اینکه ظرفیت موجود ما به اندازه ی یک استان و جمعیت مان به اندازه ی یک شهرستان است، باید این همه بیکار داشته باشیم؟

ایلام در جذب سرمایه گذاری موفق نبوده بلکه در فرار دادن سرمایه گذران پیشگام بوده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با مدیرکل و کارکنان صنعت و معدن استان بمناسبت روز صنعت و معدن با اشاره به اینکه ظرفیت استان ایلام به برکت امام حسین(ع) یکی از نقاط مهم برای سرمایه گذاری است،افزود:با مدیران تعارفی نداریم و همگی باید پای کار بیایند.

وی اظهار داشت: اینکه در شرایط تحریم،جمهوری اسلامی جزء کشورهای برتر دنیا در تولید واکسن می شود، این کار، کار خداست که نیروهای جوان با میانگین سنی 28 سال واکسنی با کیفیت بهتر را تولید کرده اند.

وی با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت در واقع سه وزارتخانه سنگین است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سفره مردم نقش دارد،ادامه داد:یکی از ضعف هایی که در استان داریم این است که نه تنها در جذب سرمایه گذاری موفق نبوده ایم، بلکه در فراری دادن سرمایه گذاری پیشگام هستیم، ظرفیتی که استان ایلام برای سرمایه گذاری دارد مخصوصا به برکت امام حسین(ع) و همجواری با عتبات عالیات و تحول سیاسی که در منطقه بوجود آمده و می آید، یکی از نقاط مهم برای سرمایه گذار و سرمایه دار است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:چرا در شرایطی که ظرفیت موجود ما به اندازه ی یک استان و جمعیت مان به اندازه ی یک شهرستان است باید این همه بیکار داشته باشیم؟ چرا تولید کننده برای سرمایه گذاری به اینجا نمی آید، اگر هم آمده اند رفته اند، چرا استان ما باید در تورم رکورددار باشد؟ چرا محصولاتی که در استان داریم، گران تر از محصولاتی است که از جاهای دیگر به استان می آیند؟ همه ی اینها به نحوه ی مدیریت استان برمی گردد.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد:اگر در اسفند سال جاری از ما سوال کنند که برای رفع موانع تولید چکار کرده اید،مدیران باید جواب بدهند که چه تعداد سرمایه گذار را جذب کرده اند .

وی با بیان اینکه نیاز است که دست به دست هم دهیم و زیرساختهای لازم برای جذب سرمایه گذاری را آماده کنیم، هم اکنون در یک جهاد اقتصادی قرار داریم، اظهار داشت:اگر کسی برای خدا بیاید و کار و تولید راه اندازی کند و تحریم ها را دور بزند و واردات و صادرات کالاها داشته باشد، یک اقدام شدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد:در استان نخبه هایی داریم که از شرایط موجود نالان هستند، با وجود نیرو و امکاناتی که وجود دارد باید با کار مدیریتی دست در دست هم داد و به اختراعات بهای بیشتری داده شود ،چرا استان ما که نخبه ها و استعداد و ظرفیتهای بسیار و ممتازی نسبت به سایر استانها دارد، باید وضعیتش این گونه باشد .

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد:برای شرایطی که در آن قرار داریم، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در اولین فرصت جلسه ای تشکیل شود و اینجا جایی نیست که با مدیران تعارفی داشته باشیم، همگی باید پای کار بیایند و از شکل و روند اداری که در حال حاظر هست، تبدیل به حرکت جهادی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت و توان و نیروی انسانی، منابع طبیعی و ظرفیت های ارزشمندی که استان دارد، به نحو احسن استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه