English

امام جمعه ایلام:

هیات های صلح و سازش نقش مهمی در پیشگیری از جرایم دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر اهمیت دادن و توجه به هیات های صلح و سازش در استان بیش از گذشته تاکید کرد و گفت:هیات های صلح و سازش نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشگیری جرایم و‌ مختومه کردن پرونده ها دارند.

هیات های صلح  و سازش نقش مهمی در پیشگیری از جرایم دارند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه رفع موانع اشتغالزایی و توجه به امنیت سرمایه گذاری در دستگاه قضایی امید آفرین است،افزود: مردم ایران اسلامی در 28 خرداد به گونه ای پای صندوق های رای آمدند که تیر یاس بر قلب دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی نشاندند و دشمنان سال ها هزینه و تحریم کردند که مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند اما حضورگسترده مردم در انتخابات، این توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی، اظهار داشت: وجود شهید بهشتی در راس دستگاه قضایی برای دشمنان داخلی و خارجی قابل تحمل نبود، ایشان شخصیتی بود که در انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بود، آگاهی به زمان و عمل بر اساس شرایط و موقعیت در زمان انقلاب اسلامی و بر اساس علم و دانش و اعتماد کردن به جوانان از ویژگی های بارز ایشان بود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه هفته قوه قضاییه فرصتی برای ارایه خدماتی است که در این دستگاه انجام شده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی نقش مهم و به سزایی در جامعه دارد و آیت االله رئیسی  کار بزرگی در دستگاه قضایی هم برای آرامش از درون و  هم مبارزه با گردن کلفت هایی که در حاشیه امن قرار داشتند، انجام داد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه نقشی که قوه قضاییه در اشتغالزایی داشت برای مردم امیدوار کننده بوده است، خاطرنشان کرد: انجام این نقش در سطح استان ایلام نیز مورد انتظار است که زمینه های لازم برای ایجاد اشتعال در سطح جامعه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه هر کسی که به قوه قضاییه مراجعه می کند توقع دارد که با عدالت برخورد شود،گفت:اگر اقدام عادلانه، قاطعانه،سریع و مطابق با قانون در دستگاه قضایی نهادینه شود شاهد کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی خواهیم بود و زمینه جرم بیشتر هم فراهم نمی شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه کار قضایی در استان ایلام با توجه پیشینه مذهبی و بافت قبیله ای که دارد، متفاوت تر از سایر استان های کشور است،افزود: خوشبختانه در استان ایلام  پرونده های پیچیده قضایی نداریم و برخی از پرونده های چند هزار میلیاردی نیز وجود ندارد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه صداقت در گفتار و عمل و شهامت دستگاه قضایی بسیار مهم است،اظهار داشت: سرعت عمل جدی و اطلاع رسانی شفاف از طریق رسانه ها به مردم از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، توان دستگاه قضایی در استان بیش ازاین است وامید است که روزی فرا برسد که افرادی که به دستگاه قضایی استان مراجعه می کنند دیگر به دفتر ما برای پیگیری کارشان مراجعه نکند.

وی به شرایط و رویکرد دستگاه قضایی در توجه به رفع موانع اشتغالزایی و توجه به امنیت سرمایه گذاری اشاره وتصریح کرد: حرکت خوبی در سازمان بازرسی استان شروع شده که قابل تقدیر و امید بخش است که البته نیاز به پشتوانه قضایی دارد که پرونده ها باید به سرعت رسیدگی شود که موجب تسهیل کار و زمینه ساز کاهش تخلفات در سطح دستگاه های اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه