English

امام جمعه ایلام :

سرمایه گذاری در ایلام و ایجاد اشتغال بهترین کمک به جوانان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در استان و ایجاد اشتغال بهترین کمک به جوانان است،گفت:حمایت و سرمایه گذاری بنیاد برکت در راستای تامین آب عشایر و روستاهای استان ارزشمند است.

سرمایه گذاری در ایلام و ایجاد اشتغال بهترین کمک به جوانان است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با علی عسکری معاون اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)با بیان اینکه فعالیت های بنیاد برکت در حمایت و خدمت به مردم ارزشمند است،افزود: قبل از انقلاب اسلامی آوردن نام امام راحل جرم بود و امروز نام امام راحل در صدر اخبار جهانی قرار دارد و انقلاب اسلامی در دنیا نور افشانی می کند.

وی با تقدیر از تلاش و فعالیت های بنیاد برکت در استان، اظهار داشت: در شرایط سختی که جامعه ما نیاز به امیدآفرینی دارد، فعالیت های بنیاد برکت بسیار ارزشمند بوده است، این بنیاد امروز هم در سلامت جامعه ما در راستای تهیه واکسن کرونا  وارد میدان شده که این تلاش ها هم قابل تقدیر است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در شرایط سخت شیوع کرونا، کمک ها و حمایت های خوبی از سوی بنیاد برکت به مردم استان شده است، خاطرنشان کرد:وقتی مسئولان خود در راس کار عامل باشند مردم هم قدردان آنان هستند.

حجت الاسلام کریمی تباربا اشاره به اینکه در سال جاری با کمی بارش ها، با کمبود آب در برخی از روستاهای استان مواجه شده ایم، گفت: اگر تدبیری برای تامین آب این روستاها اندیشیده نشود با مهاجرت خانواده های این روستاها که مولد بوده و نقش مهمی در تولیدات دامی و کشاورزی دارند، به شهرها مواجه شده و  در حاشیه شهرها ساکن خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: لازم است در این شرایط با برنامه های اجرایی، تلاش کنیم که  با تامین آب این خانوارها در روستاها بمانند، به خاطر محدودیت های اعتباری که سازمان امورعشایری برای تامین آب شرب و آب دام های مناطق روستایی دارند، این سازمان باید مورد حمایت قرار گیرد و خودروهای آبرسانی سیار در اختیار این سازمان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مردم عشایر استان ایلام بسیار نجیب هستند، عشایر ما دارای دام مازاد هستند و مجبور می شوند که با توجه به شرایط کم آبی دامشان را بفروشند و از طرفی دام جوان آن ها را با قیمت پایین می خرند و با قیمت چند برابر به بازار می فروشند که لازم است برای جلوگیری از واردات گوشت از دیگر کشورها، دام مازاد عشایر را با قیمت مناسب، برای تامین گوشت کشور خریداری شود.

امام جمعه ایلام گفت: روستاهای استان که بخش از زندگی آنها از طریق دامداری تامین می شود نیز به دلیل مشکلات تامین آب مجبور می شوند به حاشیه شهرها مراجعه کرده و ساکن شوند، مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس ماندند و از کیان اسلامی دفاع کردند و امروز با مشکل بیکاری و اشتغال جوانان مواجه هستند و حتی در بین خانواده های شهدا و جانبازان نیز شاهد بیکاری فرزندان این عزیزان هستیم.

وی  با تاکید براینکه سرمایه گذاری کلان در استان ضروری است تا زمینه اشتغال این جوانان در استان فراهم شود، تصریح کرد: شرکت های خصوصی از جمله بنیاد برکت در استان حضور یابند، مرز بین المللی مهران ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات دارد که اگر کالادر استان تولید شود میزان هزینه کالای تولید شده کاهش خواهد یافت و زمینه صادرات کالا افزایش می یابد و اشغالزایی در این زمینه بهترین کمک برای جوانان استان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: خانواده های نیازمند که با شیوع کرونا نیز دچار مشکلاتی عدیده ای شده اند، نیاز به بسته های حمایتی دارند و لازم است که مورد توجه قرار گیرند، همین عزیزان هستند که همواره پای نظام انقلاب اسلامی ایستاده اند و باید تلاش شود که دلگرمی مردم به نظام اسلامی با این حمایت ها و ایجاد همدلی افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی