English

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام :

دفاع از سلامت مردم و مبارزه با کرونا، کاری جهادی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت:تلاش و کوشش کارکنان و کادردرمانی استان ایلام در مبارزه با ویروس کرونا یک کار جهادی و ستودنی است.

دفاع از سلامت مردم و مبارزه با کرونا، کاری جهادی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دیدار با رئیس، معاونین و کارکنان دانشگاه‌ علوم پزشکی استان ایلام افزود: مهم ترین و اصلی ترین کار در مبارزه با کرونا، پیشگیری است و باید خود را مقید به رعایت پروتکل های بهداشتی بدانیم.

وی  اظهار داشت: در حوادث و بحران‌هایی که برای کشور به وجود می‌آید افرادی وجود دارند که کار پیش برندگی را برعهده دارند و تاثیر گذار هم هستند و کارکنان و کادر درمانی از این قشر محسوب می شوند و تلاش شبانه‌روزی کارکنان بهداشت و درمان در استان در امر مبارزه با کرونا، بسیار ارزشمند بوده‌است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: شیوع کرونا تهدید جدی بود که برای ما تبدیل به فرصت شد، هرچند خاطرات تلخی از پیک کرونا و از دست دادن عزیزانمان داریم اما وقتی به تنگنا  رسیدیم مردم خود پای کار بودند، برای تکمیل و بهبود زیرساخت‌هایی که در استان ناقص بود، کمک‌های خوبی انجام گرفت و امیدوارم که مسئولان مرتبط به‌صورت جدی پیگیر امورات باشند و این فرصت را از دست ندهند.

وی  به توافق ایران با چین اشاره و خاطرنشان کرد: این توافق به‌معنای این است که تحریم‌ها شکسته شده‌است، دو کشور ایران و چین دنبال این هستند که راه ابریشم احیا شود، راه‌آهن چین به پاکستان وصل شده و ایران آماده‌ ادامه این ارتباط است،اگر چنانچه این اتصال برقرار شود، تحول بزرگی در اقتصاد دو کشور روی خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان و املم جمعه ایلام با بیان اینکه چین به‌عنوان به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده در دنیا هرچه بخواهد از کالا می تواند از طریق کشور ایران به سایر نقاط جهان صادر کند، گفت:چین کشوری است که نیازمند به نفت ماست و در معرض این خطر قرار دارد، کشورهای صادرکننده و تولیدکننده نفت که زیر سلطه آمریکا هستند، چین را تحریم کنند و بهترین جایگاه برای آن‌ها جمهوری اسلامی است، تولید چین وابسته به نفت و ما هم به سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی نیاز داریم و عملاً با این تفاهم‌نامه، تحریم ها به هم ریخته و امروز شاهد هستیم که با این توافق، صدای صهیونیست‌ها، غربی‌ها و آمریکا بلند شده است.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با بیان اینکه آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانیم به تکلیف خود و دین خود عمل کنیم، افزود: کرونا آزمون خیلی سختی بود، شرایط سخت و محدودیت‌های زیادی وجود داشت، استرس‌ها و فشارهای زیادی بر جامعه وارد آمد، انتظارات و توقعات مردم هم البته زیاد بود و گاها انتظاراتی داشتند که قابل برآورده شدن نبودند و البته قدم‌های خوبی برداشته‌شده است و مهم‌ترین اینکه امروز ترس از کرونا و آن فشار اولیه که سخت بود را نداریم.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: حفظ سلامت مردم بسیار مهم است، امیدواریم که خداوند متعال کمک کند این ویروس برچیده شود و واکسن‌های تولید داخل به‌زودی در دسترس مردم قرار گیرد و حتی به خارج از کشور نیز صادر شود، در عرصه دفاع از سلامت مردم و مبارزه با کرونا، یک کار جهادی انجام شده است و  خدا را شکر وضعیت امروز متناسب با توانی که در حوزه بهداشت و درمان وجود داشته است، قابل‌قبول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه