English

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

مساجد سنگر انقلاب در برابر دشمنان هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه حمل سختی و تاب آوری در برابر همه این فشارها موجب نصرت الهی می شود، گفت: مساجد سنگر و پناهگاه انقلاب اسلامی در برابر همه تهدیدها و جنگ نرم دشمن است.

مساجد سنگر انقلاب در برابر دشمنان هستند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت اسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی برزگر امام خمینی(ره) شهر ایلام، با تاکید بر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم در راستای مبارزه با کرونا، افزود:رعایت پروتکل های بهداشتی تا زمان شکست کامل ویروس کرونا امری ضروری است. 

وی با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی بایستی همچنان توسط مردم حفظ شود تا شاهد مرگ عزیرانمان نباشیم،اظهار داشت: مدیریت ترددهای درون شهر و برون شهری، دورهمی ها و دید و بازدیدها در این شرایط برای در امان ماندن ازمبتلا شدن به ویروس کرونا توسط مردم امری بسیار لازم و ضروری است.

حجت الاسلام کریمی تباربه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در روزهای آغازین انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امام راحل همواره به فکر مستضعفین بوده است و این نهاد را تاسیس کرد که در خدمت نیازمندان جامعه باشد، اما این روحیه انفاق در سطح جامعه ترویج شود و هر کس به اندازه توان خود به نیازمندان کمک کند، خداوند به ما نگاه می کند که رفتار ما با همدیگر چگونه است، در فرهنگ اسلامی آمده است که اگر مشکل اقتصادی دارید صدقه بدهید تا روزی شما باز شود.

امام جمعه ایلام، با بیان اینکه کمیته امداد، نهادی برای حمایت از افراد مظلوم و بی بضاعت در کشور است،خاطرنشان کرد: البته مردم و خیرین هم در این راه باید همیار و کمک این نهاد مقدس در امر خدمات رسانی به محرومان جامعه باشند،کمیته امداد یک نهاد و وسیله خیر است که کمک های شما مردم را به دست نیازمندان واقعی برساند.

وی اظهار داشت: در این شرایط سخت اقتصادی و در آستانه سال نو، افرادی که دارای بضاعت نیستند، چشم انتظار حمایت هستند و امیدواریم که این فرهنگ کمک فراگیرو ترویج شود

 امام جمعه ایلام به برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای پایانی سال در راستای جمع آوری کمک های مردمی برای محرومان و نیازمندان جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: دین مبین اسلام همواره تاکید فراوانی در راستای دستگیری از محرومان کرده است و بدون شک مشارکت اقشار مختلف مردم در کمک به نیازمندان، موجب رضایت خدواند متعال می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنانش به  اسفند روز درختکاری اشاره کرد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند که اگر قیامت برپا شد و به اندازه کاشت نهالی وقت دارید حتما آن را بکارید و همچنین حضرت امام جعفر صادق (ع) کاشت نهال را صدقه جاریه معرفی فرموده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آموزه های عملی مقام معظم رهبری کاشت درخت است تا به ما یادآور شود که کشور نیاز به توسعه درخت کاری دارد، افزود: فرهنگ سازی و نهادینه کردن کاشت درختان مثمر در استان علاوه بر اینکه  موجب سرسبزی می شود از نظر اقتصادی و برداشت چوب نیز درآمدزا است.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور،گفت: مساجد از صدر اسلام تا کنون منشا و مبدا تحولات و حرکات بزرگ اسلامی و دینی بوده اند و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جوانان انقلابی ایفا کرده اند.

حجت الاسلام دکترکریمی تبار با تاکید بر اینکه مسجد پایگاه و سنگر ما در مقابل دشمنان است، افزود: امروز دشمنان با ابزارهای مختلف و تبلیغات و جنگ نرم به دنبال دوری جوانان از مساجد و آموزه های دینی هستند و  اگر مسجد خالی شد تبعات آن در برابر دشمنان جبران ناپذیر است. 

وی با تاکید بر اینکه مسجد سنگر و پناهگاه انقلاب است، خاطرنشان کرد: با برپا داشتن نماز به عنوان ستون دین در مساجد و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و اجرای برنامه های مختلف، فرهنگ مذهبی و دینی را حفظ کرده ایم و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

امام جمعه ایلام با تاکید بر داشتن سبک زندگی اسلامی، از ائمه جمعه استان خواست نقش واقعی خود را در محور مسجد و محله ایفا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه