English

غلامرضا ابدالی:

۵ درصد از آلودگی طوفان‌های گرد و غبار ایلام دارای منشأ داخلی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام بر اساس بررسی‌های به عمل آمده،پنج درصد از آلودگی طوفان‌های گرد و غبار استان ایلام دارای منشأ داخلی و مابقی آن دارای منشا خارجی است.

5 درصد از آلودگی طوفان‌های گرد و غبار ایلام دارای منشأ داخلی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در کارگاه آموزشی مقابله با بیابان زایی که با حضور سمن‌های محیط زیستی برگزار شد، افزود:عمده کانون‌های بحرانی استان در شهرستان‌های جنوبی استان همچون مهران و دهلران واقع شده است.

وی اظهار داشت:استان ایلام دارای 420 هزارهکتار اراضی بیابانی است که از این میزان، بیش از140 هزارهکتار به عنوان کانون بحرانی گرد و غبار شناسایی شده است.

ابدالی تصریح کرد:استان ایلام دارای 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که با توجه به دلیل غرب به شرق بادهای غالب همواره تحت تأثیر کانون‌های گرد و غبار از کشور عراق است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت:عمده ترین عوامل بیابان زایی و تشکیل کانون‌های گرد و غبار عواملی همچون خشکسالی‌های پیاپی، بهره برداری غیراصولی از صنایع آبی و خاک و چرای مفرط است.

وی با اشاره به اینکه این دیار دارای 420 هزار هکتار اراضی بیابانی مستعد تولید گرد و غبار است که از این میزان، بیش از140هزارهکتار به عنوان کانون بحران شناسایی شده است،تصریح کرد:برای جلوگیری از گسترش بیابان‌ها علاوه بر تثبیت کانون‌های بحرانی، با جلب مشارکت‌های مردمی و آگاهی بخشی به جامعه حفظ پوشش گیاهی و مرتعی از گسترش اراضی بیابانی ممانعت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه