English

محمد کریمیان:

بستری بیماران کرونایی در بیمارستانهای ایلام در حال افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن هشدار به مردم؛ از افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های سطح استان خبر داد و گفت: بستری بیماران کرونایی در بیمارستانهای ایلام در حال افزایش است و نگذاریم دوباره آبان‌ماه دیگری تکرار شود.

بستری بیماران کرونایی در بیمارستانهای ایلام در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،محمد کریمیان با اشاره به اینکه  در حال حاضر تعداد 247 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای تابعه دانشگاه بستری هستند و متناسب با وضعیت و پیشرفت بیماری، به آنان خدمات‌دهی می‌شود،افزود:با وقوع پیک چهارم کرونا در استان، در حال حاضر شاهد افزایش شمار مبتلایان و بیماران بدحال بستری در بیمارستان ها هستیم.

وی اظهار داشت:اگرچه زیرساخت‌های درمانی و امکانات و تجهیزات مربوطه در مدت یکسالی که از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد، ارتقاء محسوسی پیدا کرده اما افزایش شمار بیماران بستری و پرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها با تشدید موج چهارم موجب نگرانی ما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد:موج چهارم کرونا به مراتب فراگیرتر و خطرناکتر از موج‌های قبلی است و همکاران ما در حوزه سلامت هنوز خستگی ناشی از موج‌های قبلی را همراه خود دارند و نیازمند یاری و مساعدت مردم هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این بیماری گرفتار نشوند.

دکتر کریمیان خاطرنشان کرد:مردم شریف استان شرایط و وضعیت فعلی را درک کنند و نگذارند به واسطه ساده انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط آبان‌ماه ۹۹ را در بهار ۱۴۰۰ تجربه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با توجه به اینکه چهارمین موج کرونا به‌وقوع پیوسته، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با احساس مسئولیت نگذاریم کرونا بیشتر از این در سطح استان جولان دهد.

کریمیان با بیان اینکه موج چهارم کرونا شرایط را سخت‌تر از سه موج قبلی کرده و افزایش میزان مبتلایان در روزهای اخیر در استان نشانگر این مسئله می‌باشد،افزود:پس از ماهها آرامش نسبی در استان در مقایسه با آمارهای وحشتناک متوفیان ناشی از کرونا در آبانماه سال ۹۹؛ شاهد مرگ ۶ نفر از هم استانی‌هایمان در یک روز بودیم که برای همه ما دردناک است.

وی با اشاره به اینکه با تداوم موج چهارم و شیوع بیشتر کرونا یقیناً این آمارها افزایش خواهد یافت و بسیاری از هم‌استانی‌ها و خانوادهها را داغدار خواهد کرد،افزود: اگر هر کدام از ما پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنیم، علاوه بر اینکه در راه کاهش آمار مبتلایان و قطع زنجیره انتقال بیماری گام برداشته‌ایم، بلکه از مرگ هم‌استانی‌هایمان در روزهای آینده جلوگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با احساس مسئولیت بیشتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامتی را به همدیگر هدیه کنیم و نگذاریم بیشتر از این بیماری کرونا در میان جامعه جولان دهد و قربانی بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی