English

علی اکبری خبر داد:

ایلام در حوزه مددکاری از استانهای برتر و برگزیده کشور است

مدیرکل پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: استان ایلام از استانهایی است که در زمینه خدمات مددکاری و دانش مددکاری از استانهای برتر و برگزیده کشور است.

ایلام در حوزه مددکاری از استانهای برتر و برگزیده کشور است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی اکبری در نشست هم اندیشی و تبیین راهبردهای مددکاری سال 1400  که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،افزود: برون سپاری برخی خدمات حمایتی و مددکاری از جمله برنامه های ما در حوزه حمایت بوده که این روند از امسال آغاز می شود.

وی اظهار داشت: در فرایند برون سپاری استفاده از گروههای مردمی بخصوص مراکز نیکوکاری مددنظر ما خواهد بود که البته این واگذاری خدمت در سطح مشخص شده ای خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت سطح خدمت رسانی به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری مد نظر کمیته امداد است، تصریح کرد: در این زمینه افزایش تعداد این مراکز ضمن افزایش کیفیت آنها نیز مورد نظر ما در این نهاد است.

مدیرکل پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کشور، امداد هوشمند را از دیگر برنامه های حوزه مددکاری برشمرد و خاطرنشان کرد: امداد هوشمند هم با هدف ارائه خدمات بهینه تر به مددجویان و نیازمندان متناسب با شرایط امروزی در دستور کار امداد خواهد بود.

مدیرکل پذیرش و خدمات مددکاری کمیته امداد با بیان اینکه حرفه مددکاری در بیشتر دستگاهها به عنوان شغل سخت و زیان آور معرفی شده است، گفت: در امداد تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته و ما این مهم را حتما پی گیری خواهیم کرد.

اکبری افزود: نظام مددکاری در کمیته امداد بخاطر سابقه طولانی ،حجم زیاد خدمات و علمی بودن آن از بهترین نظامهای مددکاری در کشورمان است.

‍ شناسایی نیازمندان در ایلام نظام مند می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام از پیاده سازی نظام شناسایی نیازمندان در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح شناسایی قشر مددجو و نیازمند استان نظام مند می شود.

قنبر موسی نژاد افزود: در حوزه سلامت و خانواده این نهاد امسال طرحها و راهبردهای جدیدی اجرایی خواهد شد که  هوشمندسازی حوزه سلامت و خانواده و نیز اولویت بندی نیاز مددجویان و مخاطبین از جمله این طرحها خواهد بود.

وی برون سپاری خدمات مددکاری و حمایتی این نهاد را یکی از ضرورت ها و مطالبات برشمرد و اظهار داشت: در اجرای این طرح نیز مراکز نیکوکاری برای همکاری در اولویت خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه فقر در جامعه و این استان نسبت به گذشته تغییر و در مواردی پیشرفت کرده است، تصریح کرد: جوان شدن قشر مددجو و مراجعین به این نهاد و نیز زنانه شدن فقر با توجه به شرایط امروز جامعه از جمله ویژگی های جدید فقر در استان است.

موسی نژاد ادامه داد: افزایش میزان فقر باعث شده که امکانات ما متناسب با میزان فقر نباشد بنابر این برای کاهش فقر در این استان نیازمند همکاری بیشتر قشر خیر و نیکوکار  در این زمینه هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه