English

قنبر موسی نژاد خبر داد:

۸۷ مددجوی کمیته امداد ایلام در اثر کرونا جان خود را از دست دادند

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه87 مددجوی کمیته امداد در اثر کرونا جان خود را از دست دادند،گفت: کمیته امداد برای خانواده های این قربانیان کرونا علاوه بر خدمات معمول مساعدتهای خاصی داشته که پرداخت کمکهای نقدی ویژه بلاعوض از جمله این خدمات بوده است.

87  مددجوی کمیته امداد ایلام در اثر کرونا جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، قنبر موسی نژاد در کارگروه رسانه ای کرونا در جمع خبرنگاران استان که در بستر فضای مجازی برگزار شد، افزود:جشن نیکوکاری امسال با شعارعیدی برای همه در روزهای آینده برگزار می شود و ما از همه نیکوکاران و خیرین برای مشارکت در این جشن دعوت می کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان مناطق محروم، روستایی و دور افتاده در اولویت هستند و سال آینده جهش بسیار مهمی در زمینه اشتغال مددجویان و ارائه تسهیلات به آنان صورت می گیرد،اظهار داشت:برای ورود مددجویان به عرصه کار و فعالیت و اشتغال برنامه های ویژه ای داریم که در این زمینه دو کلان پروژه به نامهای راهبری شغلی و هدایت شغلی مددجویان در اولویت خدمت اشتغالزایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد:در هدایت شغلی مشاغل بصورت فردی و با ارائه تسهیلات صورت می گیرد اما در مقوله راهبری شغلیاز ظرفیت افراد کارآفرین که در زمینه کسب و کار دارای تخصص هستند استفاده می شود که در این زمینه فعالیت شغلی مددجویان از مشاوره و تولید شغل تا فروش محصولات تحت پوشش خدمات راهبران قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب مددجویان دارای استعداد و توانایی کار برای ورود به عرصه کارافرینی و دریافت تسهیلات مورد تأکید کمیته امداد قرار گرفته است.

موسی نژاد با بیان اینکه امسال برای 5هزارو770 خانوار مددجو و نیازمند  کمیته امداد از طریق ایجاد تسهیلات اشتغال شغل ایجاد شده است،تصریح کرد:علاوه بر این تعداد، برای دو هزارو 300 نفر نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تخصص و راهبرد اصلی کمیته امداد در زمینه ایجاد شغل، مشاغل خرد و خانگی است ، خاطرنشان کرد:امسال از تعداد 10 هزار فرصت شغلی از مشاغل ایجادی سه سال اخیر امداد با مشارکت ناظرین شغلی راستی آزمایی صورت گرفت و در این راستا بیش از 24 هزار مورد  نظارت صورت گرفت که مشخص شد 90 درصد مشاغل ایجادی  توسط کمیته امداد دارای پایداری هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت:توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده ها یکی از مهم ترین مأموریتهای کمیته امداد است که توسط مقام معظم رهبری به کمیته امداد واگذار شده است و الگوی اشتغال زایی کمیته امداد در راه بین المللی شدن است و سال آینده در یک همایش  بین المللی مطرح خواهد شد.

ارائه 18 نوع خدمت به نیازمندان ایلامی در ایام کرونا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان ایلام گفت:این نهاد در ایام کرونا توانست بیش از 18 نوع خدمت را با همکاری خیرین نیکوکار و برخی موسسات به مددجویان و نیازمندان ارائه دهد.

موسی نژاد افزود:پرداخت کمک معیشت ویژه به مددجویان،کمک به فرزندان یتیم،کمک بلاعوض به خانواده هایی که اعضای خود را به علت بیماری کرونا از دست دادند از جمله این کمکها در ایام کرونا بوده است.

وی اظهار داشت:بیش ازیکهزار و 500 فرزند یتیم و نیازمند در ایام کرونا کمک نقدی و بلاعوض 500 هزار تومانی دریافت کردند و به 13 هزارو 900 خانواده نیازمند نیز کمک نقدی 300هزار تومانی پرداخت شد و درایام کرونا همچنین به 31 هزار خانوار نیازمند در استان در دو نوبت سبد کالا تحویل شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان ایلام با بیان اینکه یکهزار و 100 خانوار نیازمند و مستآجر در ایام کرونا ودیعه مسکن  و کمک بلاعوض مسکن دریافت کردند،تصریح کرد: سه هزار دانش آموز نیازمند ایلامی بخاطر شرایط کرونایی و تحصیل مجازی نیاز به وسیله کمک آموزشی و تبلت بوده که کمیته امداد توانسته است تاکنون برای تعداد 700 دانش آموز وسیله کمک آموزشی تبلت فراهم کند و بیش از 2 هزار دانش آموز دیگر همچنان در انتظار دریافت تبلت هستند.

موسی نژاد با اشاره به اینکه حدود 30 درصد مددجویان و مخاطبین کمیته امداد استان ایلام مستعد توانمند شدن و ورود به عرصه کارآفرینی هستند و امداد برای این خانواده ها در یک پروسه چند ساله برنامه کارآفرینی دارد،خاطرنشان کرد:حدود 70 درصد ازاین مددجویان که زنان سرپرست خانوار، سالمندان، بیماران و یا دانش آموزان و خردسالان هستند نیازمندتحت حمایت قرار گرفتن بصورت مستمر هستند.

وی با بیان اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی و کرونا توجه مردم ایلام به نیازمندان ستودنی است،گفت:افزایش 60 درصدی کمکهای مردم ایلام به نیازمندان ستودنی است و حدود 19 درصد بعد خانوار استان و 13 درصد جمعیت نفرات در استان ،تحت حمایت کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان ایلام گفت: در موضوع اشتغال یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای مددجویان است و استقلال معیشتی و اقتصادی،استقلال اجتماعی و استقلال و توانمندی فرهنگی مددجویان از راهبردهای اصلی امداد است.

موسی نژاد با اشاره به اینکه هر نوع خدمتی که کمیته امداد به نیازمندان ارائه می دهد با هدف توانمند شدن آنان صورت می گیرد،افزود:در زمینه کمکهای مردمی، خیرین و نیکوکاران داخل استان و هم خارج از استان کمکهای ویژه ای به نیازمندان و مددجویان ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه علیرغم همه محدودیتهای اقتصادی توجه مردم استان ایلام به نیازمندان قابل توجه و تقدیر است،اظهار داشت: یکهزارو 500 فرزند یتیم و چهار هزارو 500 فرزند نیازمند و محسنین مورد حمایت کمیته امداد هستند که در 11 ماهه نخست امسال با مشارکت خیرین بیش از 19 میلیارد تومان کمک نقدی به این خانوارده ها پرداخت شده است و ما شاهد افزایش 80 درصدی این کمکها نسبت به سال گذشته بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه علیرغم همه مشکلات، مردم توجه ویژه ای به نیازمندان دارند و میانگین کمکهایی که امسال  به نیازمندان استان ارائه شده است در سرفصلهای مختلف 60 درصد افزایش داشته است،ادامه داد:رسانه ها یار دوازدهم کمیته امداد هستند و همواره به نیازمندان توجه خاص داشته اند و برای پیشبرد خدمت به مددجویان همواره نیازمند کمک و همکاری رسانه ها،مدیران و مردم هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه در 11 ماهه امسال بیش از 2 هزار خانواده مددجوی کمیته امداد با دریافت خدمات متنوع از کمیته امداد با رسیدن به توانمندی و استقلال معیشتی از حمایت کمیته امداد خارج شده اند،گفت:هر مجری طرح و خانواده ای که تسهیلات خوداشتغالی از کمیته امداد دریافت کرده و توانسته است برای خود درآمد ثابتی در قبال این شغل داشته باشد و ماهیانه درآمدی بالغ بر 2 میلیون تومان داشته باشد به عنوان توانمند و خودکفا معرفی می شود.

موسی نژاد افزود:افراد خودکفا شده اگرچه مستمری و کمک معیشت دریافت نمی کنند اما سایر خدمات امداد همچون کمک هزینه تحصیلی دانشجویی یا کمک هزینه جهیزیه به فرزندان آنها متناسب با نیاز آنان تا مقطع زمانی خاصی که نیازشان تشخیص داده شود استمرار خواهد داشت.

وی ادامه داد:افراد خودکفا شده اگرچه مستمری و کمک معیشت دریافت نمی کنند اما سایر خدمات امداد همچون کمک هزینه تحصیلی دانشجویی یا کمک هزینه جهیزیه به فرزندان آنها متناسب با نیاز آنان تا مقطع زمانی خاصی که نیازشان تشخیص داده شود، استمرار خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه خدمت قضایی به مددجویان یکی از خدمات ویژه کمیته امداد است،گفت:همه مردم دارای مسئولیت اجتماعی هستند که یکی از زمینه های این مسئولیت اجتماعی کمک به نیازمندان است که در این زمینه از ظرفیت رسانه ها برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری استفاده می شود.

موسی نژاد افزود: یکی از برنامه های کمیته امداد در مناسبتهای مختلف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری است و اعتقاد داریم اگر خوب برنامه ریزی کنیم و تبلیغات مناسب رسانه ای صورت گیرد و خیرین، نیازمندان را فراموش نکنند و بصورت مستقیم یا غیرمستقیم کمک کنند بخش مهمی از این رسالت انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام 63 مرکز نیکوکاری در حال فعالیت بوده که کمکهای این مراکز توسط متولیان آنها بین نیازمندان همان محلات و شهرها توزیع می شود و در این راستاهم مددجویان و هم نیازمندان غیر مددجو از این کمکها برخوردار می شوند ،اظهار داشت:کمیته امداد استان ایلام در راستای مشارکت سازمانهای مردم نهاد در دستگیری از نیازمندان با خیریه های گوناگون در سطح استان تفاهم نامه امضاء کرده است.

وی ادامه داد:حمایت قضایی و معاضدتی کمیته امداد به نیازمندانی که پرونده قضایی دارند و در این راستا نیاز به احقاق حق آنها وجود دارد  یکی از خدمات ویژه امداد است  و کمیته امداد هم در موضوع وکالت و هم در پرداخت هزینه های دادرسی به این مددجویان کمک می کند و در این زمینه با کانون وکلای دادگستری و هم کانون وکلای قوه قضاییه  با محوریت کمک به مددجویان تفاهم نامه داریم.

وی خاطرنشان کرد: تعیین مجازاتهای جایگزین توسط برخی قضات در راستای خدمت و کمک به نیازمندان یکی از خدمات ویژه قضات به مددجویان این استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه مسکن خدمت ویژه و در عین حال گراترین خدمت کمیته امداد به نیازمندان است،گفت:تأمین مسکن یکی از خدمات ویژه کمیته امداد به نیازمندان و در عین حال گرانترین خدمت کمیته امداد به مددجویان است .

موسی نژاد افزود:با اینکه بین 30 تا 40 درصد درآمد و سبد هزینه هر خانوار به موضوع مسکن اختصاص دارد اما در بین نیازمندان و مددجویان این میزان بین 50 تا 70 درصد است و اگر بتوانیم برای خانواده های مددجو و نیازمند مشکل مسکن وی را برطرف کنیم در واقع گام مهمی در راستای توانمندسازی وی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه کسی که دارای مسکن باشد مرتبه  اجتماعی وی بالا می رود و ارتباط خانوادگی وی با اقوام بیشتر می شود و مسکن علاوه بر یک خدمت اقتصادی در واقع از لحاظ توانمندی اجتماعی هم بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت:ایلام از محدود استانهایی است که مشکل مددجویان فاقد مسکن از دیگر استانها کمتر است و خدمات ارزشمندی از این نظر در استان صورت گرفته است.

بیش از دو هزار خانوار ایلامی مستاجر و نیازمند مسکن هستند

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه بیش از هزار و 200 خانواده ایلامی مستأجر و نیازمند مسکن هستند که تعدادی خانواده های یک و دو نفره هستند که در اولویت خدمت گیری نیستند. در این راستا امسال ساخت مسکن برای 500 خانواده فاقد مسکن در استان در حال ساخت است و تفاهم نامه هایی در این زمینه با دستگاههای اجرایی در حال انجام است.

موسی نژاد افزود: یکی از مشکلات در راستای خانه دار شدن قشر مددجو نبود زمین است که در این راستا از دستگاههای اجرایی و متولی درخواست کمک داریم و برای خانواده های یک و دو نفره در زمینه مسکن کمکهای نقدی به صورت ویژه و ماهیانه تا زمان مسکن دار شدن آنها به آنان ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد:در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان مناطق محروم، روستایی و دور افتاده در اولویت هستند و سال آینده جهش بسیار مهمی در زمینه اشتغال مددجویان و ارائه تسهیلات به آنان صورت می گیرد.

موسی نژاد خاطرنشان کرد:برای ورود مددجویان به عرصه کار و فعالیت و اشتغال برنامه های ویژه ای داریم که در این زمینه دو کلان پروژه به نامهای راهبری شغلی و هدایت شغلی مددجویان در اولویت خدمت اشتغال زایی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در هدایت شغلی مشاغل بصورت فردی و با ارائه تسهیلات صورت می گیرد اما در مقوله راهبری شغلیاز ظرفیت افراد کارآفرین که در زمینه کسب و کار دارای تخصص هستند استفاده می شود که در این زمینه فعالیت شغلی مددجویان از مشاوره و تولید شغل تا فروش محصولات تحت پوشش خدمات راهبران قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب مددجویان دارای استعداد و توانایی کار برای ورود به عرصه کارافرینی و دریافت تسهیلات مورد تأکید کمیته امداد قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی