English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

تولید گندم در ایلام سه برابر نیاز مصرف استان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی جاری بیش از 320 هزارتن توسط کشاورزان ایلام تولید گردیده که معادل سه برابر نیاز مورد مصرف استان است.

تولید گندم در ایلام سه برابر نیاز مصرف استان است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمدعلی اقدسی در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه استان ایلام با اشاره به اینکه 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام با انجام طرح های مختلف از دیم به آبی تبدیل شده است،گفت: در سال زراعی جاری بیش از 320 هزارتن توسط کشاورزان ایلام تولید خواهد شد که معادل سه برابر نیاز مورد مصرف استان است.

وی با بیان اینکه  استان ایلام دارای ۳۸۴ واحد مرغداری است که در طول سال این واحدهای پرورشی به میزان ۵۰ هزار تن گوشت سفید مرغ تولید می کنند،افزود: ایلام برجسته ترین استان کشور در زمینه طرح های منابع طبیعی اعم از آبخیزداری و نهال کاری و سایر فعالیت ها در این حوزه است که در کشور حرفی برای گفتن دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد و سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز به طور میانگین در ایلام تولید می شود که علاوه بر تامین گوشت مصرفی استان به دیگر مناطق کشور نیز ارسال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه با ظرفیت‌های موجود، واحدهای تولیدی مرغ در استان می‌توانند سه برابر نیاز استان مرغ تولید کنند،گفت:ماهیانه یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ مورد نیاز استان است و در دی ماه بیش از  2 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که پیش بینی می‌شود چهار هزار تن مرغ  در نیمه دوم بهمن ماه در استان تولید شود .

اقدسی با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیت مرغ در استان وجود ندارد چرا که همه واحدهای مرغداری در استان نهاده‌های مورد نیاز خود را به طور کامل تحویل گرفته‌اند،افزود:همه واحدهای مرغداری مکلف هستند برابر قیمت‌های اعلامی ستاد تنظیم بازار کشور نسبت به تحویل مرغ به واحدهای کشتارگاهی استان ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر واحدهای مرغداری تولید مازاد بر نیاز استان داشتند حتماً باید با هماهنگی اتحادیه و معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اجازه خروج از استان و صادر به استان‌های همجوار را دریافت کنند.

اقدسی با بیان اینکه تولید دانه روغنی کلزا در اراضی زراعی استان به اندازه ای است که در صورت وجود کارخانه روغن کشی، نیاز استان به روغن را تامین می کند،تصریح کرد:امسال ۲۲ هزار تن دانه روغنی کلزا  توسط کشاورزان استان ایلام برداشت شده و توسعه این محصول با توجه به پتانسیل بالای آن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

این همایش با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی تابعه سازمان جهادکشاورزی در دانشگاه ایلام برگزار و از ۲۹ کشاورز نمونه استان تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی