English

فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش دانشگاهی مناسب بوده است

کنفرانس ملی تازه های ورزشی و سلامت در دانشگاه ایلام بصورت وبینار برگزار شد

کنفرانس ملی تازه های ورزشی و سلامت بمدت ۲ روز در دانشگاه ایلام با حضور مسئولان، اساتید و پژوهشگران در دانشگاه ایلام بصورت وبینار برگزار شد

کنفرانس ملی تازه های ورزشی و سلامت در دانشگاه ایلام بصورت وبینار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ پروژه ورزشی در سطح دانشگاه های سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

مجتبی صدیقی در همایش ملی تازه های ورزش و سلامت به شکل وبیدار در دانشگاه ایلام با تاکید بر اولویت توسعه ورزش دانشگاهی نزد مسوولان وزارت علوم، تلاش جدی دانشگاه ها در حوزه های ورزش قهرمانی، همگانی و حضور پررنگ در رویدادهای بین المللی را خواستار شد.

وی افزود: اتمام طرح های نیمه تمام و مشارکت گسترده تر دانشگاه ها در این خصوص از جمله برنامه های پیش رو در جهت توسعه ورزش در دانشگاه هاست.

معاون وزیر علوم یادآور شد: فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش دانشگاهی مناسب بوده و با توجه به برگزاری هر ۲ سال یکبار رقابت های ملی در سطح کشور و حضور در عرصه های جهانی و بین المللی با همکاری تربیت بدنی توفیقات خوبی داشته ایم.

صدیقی با بیان اینکه تاکنون‌ طرح های ورزشی بزرگ و زودبازدهی اجرا شده اند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ پروژه ورزشی افتتاح شده است و تا دهه فجر امسال پروژه های قابل توجه دیگری نیز افتتاح می شوند.

وی افزود: با توجه به نیاز دانشجویان به فضای ورزشی و نیازهای فیزیکی آنان بیش از ۸۰ مرکز مشاوره ورزشی راه اندازی شده که به دانشجویان خدمات مشاوره ورزشی ارائه دهند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با شیوع کرونا نیز حوزه تربیت بدنی دانشگاه ها تعطیل نشدند و با وجود توقف فعالیت های ورزشی به روش های نو به ارائه ورزش های برخط پرداختند.

صدیقی تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم و شیوع کرونا و مشکلاتی که دانشجویان بدلیل عدم حضور در دانشگاه دارند نیازمند برنامه های متنوع ورزشی برای کاهش آثار روحی، روانی این بیماری هستیم.

وی افزود: ایلام در گذشته بخصوص بعد از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و باید برای رشد ورزش در این استان نهایت تلاش و همکاری صورت گیرد بخصوص با توجه به موقعیت جغرافیایی ایلام ظرفیت برگزاری رویدادهای ورزشی، اردوها و مسابقات در آن وجود دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در حوزه پروژه های ورزشی دانشگاه ایلام نیز قدم های خوبی برداشته شده و تا دهه فجر شاهد افتتاح پروژه های ورزشی در این دانشگاه خواهیم بود.

همچنین معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این همایش گفت: امروز ورزش یک جایگاه راهبردی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور دارد و اگر به دنبال رشد و تعالی در ابعاد اقتصادی و فناوری هستیم، بدون وجود نیروی انسانی سالم یا به عبارتی مردم سالم و با انگیزه میسر نیست و از این جهت هر چه در توسعه ورزش عمومی یا همگانی تلاش شود سرمایه گذاری برای داشتن جامعه و مردمی سالم است.

عبدالحمید احمدی اظهار داشت: تعامل و همکاری موثری بین ورزش و جوانان و دانشگاه وجود دارد و می تواند آثار ارزشمندی برای توسعه، تعالی و پیشرفت ورزش استان داشته باشد.

وی افزود: تلاش خوبی در وزارت ورزش، فدراسیون ‌های ورزشی، هیات‌ها، آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌های مربوطه صورت گرفت تا بتوانیم شرایط مشارکت هرچه گسترده‌تر مردم را برای روی آوردن به ورزش همگانی فراهم کنیم.

احمدی یادآور شد: توسعه، مشارکت، آگاه سازی و ایجاد دانش بین مردم به تنهایی از عهده دستگاه های متولی بر نمی آید بلکه رسانه ها باید این مسوولیت را بر عهده گرفته و بیشتر به ورزش همگانی بپردازند.

وی اظهار داشت: تنها ۱۰ درصد ظرفیت رسانه ها به ورزش همگانی و ۹۰ درصد به ورزش قهرمانی و حرفه ای می پردازند و نوعی عدم توازن در نگاه رسانه ای به ورزش در ابعاد همگانی وجود دارد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۵۶ درصد مردم ایلام دچار کم تحرکی هستند که گویای کم کاری ما در زمینه آگاهی بخشی است و مهمترین نقش رسانه ها در این زمینه فرهنگ سازی است.

همچنین رئیس دانشگاه ایلام نیز گفت: این کنفرانس با همکاری مشترک دانشگاه ایلام و اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در راستای تحقق اهداف مهمی شامل: ارائه آخرین یافته های علمی- پژوهشی و همچنین تبادل نظر در موضوعات تحقیقی به منظور افزایش توان علمی و تحلیلی جامعه تربیت بدنی و علوم ورزشی بمدت ۲ روز با سخنرانی اساتید برگزار می شود.

محمد علی اکبری افزود: در این کنفرانس هفت

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه