English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام:

با اختصاص ۳ میلیارد ریال مجتمع گردشگری دویرج دهلران تکمیل می شود

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از تکمیل زیرساخت مجتمع گردشگری سد دویرج شهرستان دهلران خبر داد.

با اختصاص 3 میلیارد ریال مجتمع گردشگری دویرج دهلران تکمیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده  افزود: با اختصاص اعتبار۳ میلیارد ریال به‌صورت اسناد خزانه، زیر ساخت گردشگری مجتمع گردشگری ساحلی دریاچه سد دویرج دهلران تکمیل شد.

وی اظهار داشت: این پروژه با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از بخش خصوص و نیز ایجاد مرکز تفریحی رفاهی جهت رفاه حال گردشگران، مسافران و زائران عتبات‌عالیات  انجام شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: پروژه گردشگری سد دویرج با پیش بینی اشتغالزایی ۱۱ نفر یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیرساختی در حوزه گردشگری در شهرستان دهلران است.

شنبه‌زاده اظهار کرد: دهلران یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری و تاریخی ایلام محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

صدور ۴ مجوز تأسیس کارگاه صنایع‌دستی در چرداول ایلام

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چرداول از صدور مجوز ایجاد چهار کارگاه صنایع‌دستی در‌این شهرستان خبر داد.

 جهانبخش طهماسبی افزود: مجوز ایجاد چهار کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های چرم دوزی ، معرق و گیوه بافی برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان و روستاها صادر و برای دریافت تسهیلات به کارگروه اشتغال شهرستان معرفی که از تسهیلات بانکی ‌بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، اظهار داشت: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چرداول تصریح کرد:این مجوز برای افرادی که قصد احداث، راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت شش ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

طهماسبی با اشاره به مزایای صدور این مجوزها افزود:هنرمندان دارای این مجوزها می‌توانند از مزایایی همچون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و غیره هره‌مند شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی