English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام:

ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تازه تأسیس هلیلان مستند می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از ساخت مستند ظرفیت های گردشگری شهرستان تازه تأسیس هلیلان خبر داد.

ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تازه تأسیس هلیلان مستند می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده افزود: برخی از آثار تاریخی و گردشگری در شهرستان تازه تأسیس هلیلان شناسائی و به ثبت ملی رسیده و آثار زیادی است که باید شناسائی شوند و با ساخت مستند ظرفیت های گردشگری این شهرستان درصدد معرفی آن هستیم.

وی اظهار داشت: ساخت مستند شهرستان هلیلان در راستای معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی، صنایع دستی شاخص، فرهنگ و آداب رسوم، سوغات محلی، غذاها و شیرینی های سنتی، زندگی عشایری، وضعیت اقتصادی، زندگی معیشتی و غیره است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه داین اداره کل نقش پر اهمیتی در صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی دارد، خاطر نشان کرد: بایستی اقدام و عمل را در اولویت قرار داده و به تبیین جایگاه بخشی در حوزه میراث فرهنگی پرداخته و با یک عزم ملی و احساس مسئولیت اجتماعی در جهت انتقال میراث گذشتگان به نسل آینده تلاش نماییم، زیرا توسعه اجتماعی در سایه توجه به مسائل میراث فرهنگی میسر خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه کرد:  شهرستان هلیلان با داشتن مناطق بکر طبیعی، مردم مهمان پذیر و آثار تاریخی فرهنگی، می تواند بیش از این رشد یافته و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد دیگر شهرهای استان ایلام شود.

شنبه‌زاده خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد که بتوانیم به نحو مطلوب و مناسب اماکن دیدنی و جاذبه‌های توریستی این شهرستان را به مردم معرفی کنیم.

صدور مجوز برای فعالیت ۲ خانه مسافر در ایلام

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام از صدور مجوز فعالیت دو خانه مسافر در استان خبر داد  و گفت:صدور مجوز برای فعالیت دو خانه مسافر در شهرستان های بدره و آبدانان صادر شده است.

شنبه زاده افزود: کارت صدور مجوز بهره‌ برداری از خانه‌ها با هدف ارتقای امنیت گردشگران و ساماندهی و نظارت بهتر بر این واحدها انجام می‌شود و کمیته هماهنگی خانه‌ مسافر با هدف برنامه ‌ریزی بهینه و رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت ساماندهی خانه‌ مسافرها، صدور مجوز با ضوابط دنبال می‌شود و انتظار می‌رود مالکان خانه‌ مسافرها نیز مطابق ضوابط نسبت به فعالیت و پذیرش مسافر اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی ایلام تصریح کرد: مسافران و گردشگران نیز برای امنیت بیشتر و دریافت خدمات مطلوب ‌تر از خانه‌های دارای مجوز از اداره ‌کل استان برای اقامت استفاده کنند و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، شکایات خود را برای بررسی و پیگیری به حوزه گردشگری استان اطلاع دهند.

شنبه زاده افزود: با توجه به ‌اینکه توسعه صنعت گردشگری امری ضروری است، این مجوز برای مالکان خانه‌ هایی که علاقه‌مند به فعالیت در بخش گردشگری هستند، صادر می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه