English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام:

امهال وامهای تسهیلات گردشگری تا پایان سال جاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی کسب و کارهای گردشگری استان تا پایان سال جاری خبر داد.

امهال وامهای تسهیلات گردشگری تا پایان سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالمالک شنبه زاده افزود: با توجه به خسارت وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا به تأسیسات گردشگری، بازپرداخت تسهیلات بانکی برای کسب ‌وکارهای گردشگری و هتلداری در استان تا پایان سال 1399 امهال شد.

وی اظهار داشت: بر اساس بر اساس مصوبه سی و نهمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای کسب ‌و کارهای آسیب‌ دیده در حوزه گردشگری موضوع ابلاغیه مصوبه شماره 78832 مورخ 12 مهر ماه سال جاری برای کسب ‌و کارهای آسیب ‌دیده در حوزه گردشگری مقرر شد بازپرداخت تسهیلات بانکی دریافتی توسط کسب ‌وکارهای گردشگری و هتلداری تا پایان سال امهال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه با پرداخت تسهیلات به کسب ‌وکارهای آسیب ‌دیده حوزه گردشگری بر اساس بنگاه محوری مطابق دستورالعمل مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا موافقت شده و متقاضیان می‌توانند تا پایان آذرماه سال جاری ثبت‌نام کنند.

شنبه زاده افزود: دستورالعمل اجرایی ابلاغ و اطلاع ‌رسانی لازم به بهره ‌برداران و کسب ‌وکارهای گردشگری و هتلداری استان انجام شده است و به تأسیساتی که قبلاً در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری ثبت نام و موفق به دریافت کد شده اند تسهیلات دریافت می کنند.

دستگیری حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در ایوان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام در بخش دیگری از سخنانش از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی امروز در شهرستان ایوان خبر داد و گفت: در پی گزارش واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز در منطقه بانکول شهرستان ایوان، بلافاصله در عملیات غافلگیرانه توسط فرماندهی انتظامی و با همکاری نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل، باند حفاران غیرمجاز دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: متهمان برای سیر مراحل قضایی به نیروی انتظامی تحویل داده شدند و ابزار و ادوات حفاری همچنین خودرو آنها نیز توقیف شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به ‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع  است و متهم به ۶ ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شود.

شنبه زاده خاطرنشان کرد: اشیای مکشوفه نیز به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، متهم به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه