English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام؛

صنعتگران و هنرمندان ایلامی بیمه روستایی و عشایری می شوند

صنعتگران و هنرمندان فاقد بیمه که در روستاها فعالیت دارند از بیمه روستایی و عشایری بهره مند می شوند.

صنعتگران و هنرمندان ایلامی بیمه روستایی و عشایری می شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده افزود: صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی فاقد بیمه استان برای بهره مندی از خدمات بیمه عشایری و روستایی با مراجعه به معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی  این اداره کل ثبت نام به عمل می آید.

وی اظهار داشت: صنایع دستی، ارزش های تاریخی و فرهنگی گسترده ای دارد و طبیعی است که فعالان چنین حوزه مهمی، انتظار دارند از ایمنی و تامین آتیه برای آنها فراهم باشد.

شنبه زاده با بیان اینکه این اداره کل به دنبال ارتقای سطح کمی و کیفی بخش‌های آموزش، تولید، ترویج و همچنین احیای صنایع دستی منسوخ شده است، اضافه کرد: در روستاها زمینه کارهای درآمدزا و توانمندساز وجود دارد که در صورت حمایت، می تواند کیفیت زندگی های روستایی را ارتقا دهد و صنایع دستی یکی از این ظرفیت ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: ایجاد زمینه فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی، حمایت از صنعتگران با اعطای تسهیلات کم‌ بهره و همچنین پیگیری موضوع بیمه آن‌ها از اولویت‌های کاری این اداره کل است.

وی اظهار داشت: صنایع دستی از بخش‌هایی است که با کمترین میزان سرمایه ‌گذاری در کوتاه ‌ترین زمان و بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی به ایجاد شغل و تولید ثروت کمک زیادی می‌کند.

صدور و تمدید مجوز ۳۵۵ کارگاه صنایع دستی در ایلام

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از صدور و تمدید ۳۵۵ مجوز کارگاه صنایع دستی در استان خبر داد.

 نورالدین محسنی افزود: تعداد پنج مجوز جواز تاسیس کارگاهی و ۳۵۰ مجوز پروانه تولید انفرادی شامل مشاغل خانگی در رشته های مختلف صنایع دستی در استان صادر و تمدید شد.

وی اظهار داشت: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌ اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌ های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌ بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

محسنی تصریح کرد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث، راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت شش ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

وی به مزایای صدور این پروانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت : هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی همچون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و غیره بهره‌مند شوند.

معاون صنایع دستی ایلام با بیان اینکه این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه ‌گذاری انجام ‌شده برای یک‌ رشته در مکانی معین است، تصریح کرد:افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی