English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام:

حذف ۵۳ نقطه حادثه خیز در ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: این اداره کل به صورت امانی و پیمانی به منظور رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز شروع به کار کرده و از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۳ نقطه به صورت امانی حذف شده است.

حذف 53 نقطه حادثه خیز در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، نورالله دلخواه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در فضای مجازی برگزار شد، افزود: همچنین ۸ نقطه از ۲۴ نقطه حادثه خیز ابلاغ شده با برنامه ریزی های انجام شده در مدت پنج سال رفع خواهد شد.

وی اظهار داشت:تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ نفر از فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای شامل رانندگان و شرکت‌های مسافربری در سامانه کارا ثبت نام نموده که از این تعداد سه هزار ۴۸۶ نفر معادل ۸۳ درصد این افراد تسهیلات ۶ و ۱۲ میلیون تومانی دریافت کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: در حال حاضر تردد متوسط روزانه در مرز مهران حدود ۱۰۰ نفر می باشند که ۳۰ درصد این میزان بومی و مابقی مسافران کشور عراق هستند.

وی در خصوص جابجایی مسافران کشور عراق در مرز مهران تصریح کرد: اگر این افراد بجای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی و شرکت های حمل و نقل جهت تردد استفاده نمایند در صورت ایجاد مشکل، تخلفات احتمالی رانندگان در کمیسون ماده ۱۱ و ۱۲ مطرح و با متخلفان برخورد می شود.

دلخواه اظهار داشت:  ایلام در بخش ناوگان مسافری به غیر از مینی بوس در بین استان های کشور در سطح میانگین کشوری تا حدودی جدید بوده به طوری که متوسط عمر اتوبوس های این بخش ۱۰ و سواری ۸ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در ادامه از آغاز طرح راهداری زمستانی جاده ای استان از ۲۲ آذرماه خبر داد و گفت: این طرح با ۳۲ گروه عملیاتی از عوامل به همراه تجهیزات و ماشین آلات بصورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند.

دلخواه افزود: در هشت ماهه اول سال جاری یک و نیم میلیون کالا در سطح این استان جابجا شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل شیوع کرونا و اعلام محدودیت ها، ایلام همچون سایر استان های کشور با کاهش ۷۰ درصدی تردد مسافر همراه بود و این امر مهم سبب خسارت چشمگیری یه بخش ناوگان حمل و نقل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام خاطرنشان کرد: ایلام همزمان با سایر استان های کشور کار هوشمند سازی جاده ها را به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی و توسعه دوربین های تردد شمار نظارتی و ثبت تخلفات را در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۴ دوربین ثبت تخلفات در سطح راههای این استان فعال می باشد، تلاش می شود این میزان تا پایان سال آینده به ۱۳۸ دوربین افرایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه