English

وزیر نیرو در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه برق در پاسخ به موج؛

تحریم ها در اجرای پروژه های آب و برق بی تاثیر است/تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق افزایش می یابد

اردکانیان گفت: در حال حاضر توانمندی های خوبی در زمینه فناوری های صنعت آب و برق در کشور وجود دارد، از این رو تحریم ها تاثیر چندانی در ساخت تجهیزات و پروژه ها نخواهد داشت.

تحریم ها در اجرای پروژه های آب و برق بی تاثیر است/تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، هجدهمین نمایشگاه صنعت برق با حضور وزیر نیرو آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که با حضور 438 شرکت داخلی و خارجی برگزار شد به مقوله های تولید و توسعه انرژی تجدید پذیر در ایران پرداخته و همچنین تجهیزات روز صنعت برق به نمایش گذاشته می شود.

در حاشیه نمایشگاه صنعت برق که نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است وزیر نیرو در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات پاسخ داد. اردکانیان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره تاثیر تحریم ها بر پروژه های صنعت برق، گفت: با توجه به اینکه دانش فنی خوبی در زمینه ساخت تجهیزات آب و برق وجود دارد تحریم ها تاثیر چندانی در روند اجرایی این پروژه ها ندارد.

او همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیشنهاد اصلاح تعرفه پرمصرف ها در هیات وزیران و در حال طی کردن بررسی لازم از سوی کمیسیون های مربوطه است، گفت: در شرایط کنونی مشکل مصرف انرژی در کشور وجود دارد و امیدواریم در مهرماه این مصوبه نهایی شود و اقلیت پرمصرف جامعه با توجه به تعرفه های جدید مصرف خود را مدیریت کنند.

وزیر نیرو درباره برنامه برق تردیدپذیر در ایران اظهار کرد: قرار بود تا پایان دولت دوازدهم 4 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاه تجدید پذیر نصب شود که تاکنون 700 مگاوات نصب شده و 2 هزار مگاوات قرارداد امضا شده وجود دارد که امیدواریم مشکلاتی که در نتیجه نوسانات نرخ ارز وجود دارد رفع شود و سرعت ظرفیت سازی در نیروگاه های خورشیدی و بادی به حالت قبل برگردد. البته امیدواریم با ترتیباتی که با شرکت های اروپایی اتخاذ شده تاثیر این نوسانات در نیروگاه های تجدید پذیر به حداقل برسد.

اردکانیان با اعلام اینکه بررسی های کار گروهی که با دستور رییس جمهور در زمینه صنعت آب و برق، ساخت داخل و تعدیل قراردادهای بخش خصوصی تشکیل شده بود هفته پیش جمع بندی شد افزود: در واقع هدف ما تقویت توانمندی های بخش خصوصی است تا با بهره‌گیری از ظرفیت های شرق کشور در حوزه انرژی های تجدید پذیر و...به این تولیدکننده ها برای صادرات برق کنیم. در واقع یکی از مهمترین برنامه های دولت در این بخش افزایش صادرات است. هرچند در زمینه انرژی های تجدید پذیر کمک به شرکت های کوچک و استارت آپ ها برای فعالیت درهای این بخش در دستور کار قرار داد تا مصرف خانگی انرژی های تجدید پذیر محقق شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه