English

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

قیمت «مسکن» متأثر از افزایش دلار خواهد بود

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بازار مسکن بازار سنگینی است که بلافاصله به افزایش قیمت ارز واکنش نشان نمی‌دهد اما با فاصله از سایر بازارها، نسبت به افزایش قیمت ارز برای خودش قیمت تعیین می‌کند.

قیمت «مسکن» متأثر از افزایش دلار خواهد بود

داوود بیگی‌نژاد نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در رابطه با تأثیر افزایش قیمت دلار بر بازار مسکن اظهار کرد: مسکن بازار پر وزن و سنگینی است و لذا فوراً به بازار دلار واکنش نشان نمی‌دهد بلکه صبر می‌کند تا همه بازارها حرکت کنند و بازار مسکن نهایتاً نسبت به حرکت بازارهای دیگر برای خودش قیمت تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: قطع به یقین مسکن هم از سایر بازارها متاثر می‌شود و قیمت آینده مسکن متأثر از سایر بازارهاست و باید صبر کنیم و ببینیم که این اتفاقات اخیر تا کجا پیش می‌رود و سپس قیمت مسکن توسط خود مردم مشخص می‌شود.

 

تعداد بالای مشاورین املاک برای خود املاک داران یک آسیب است 

بیگی‌نژاد درباره تعداد مشاورین املاک مجوزدار در کل کشور نیز توضیح داد: ما در سراسر کشور حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی داریم که اگر شما این عدد را تقسیم بر عدد جمعیت کشورمان کنیم برای هر ۴۴۰ نفر یک مشاور املاک داریم. البته این آمار قانونی است و تعداد زیادی هم به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت می‌کنند. متاسفانه الان عده زیادی بدون اینکه مشاور املاک باشند کار مسکن می‌کنند به عنوان مثال بسیاری از برج‌داران، هیئت مدیره برج‌ها و... بدون اینکه مجوزی داشته باشند، برای خودشان کار املاک می‌کنند . هرکس که می‌خواهد کار مشاور املاک انجام دهد باید بیاید مجوز بگیرد و بداند چه کارهایی را در این شغل انجام بدهد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: الان عملاً طوریست که مالیات و هزینه شغل مشاور املاک را ما می‌پردازیم اما در عمل هر آن کسی که اراده می‌کند وارد این شغل می‌شود و فعالیت خود را بدون هیچ فیلتری انجام می‌دهد. این تعداد زیاد مشاورین املاک برای خود مشاوران املاک نیز یک آسیب است به طوری که تعداد قراردادهایی که داریم با تعداد مشاوران املاک اصلاً تطبیق ندارد.

بیگی‌نژاد افزود: زمانی که یک نفر بدون مجوز با هر عنوانی وارد شغل مشاور املاک می‌شود عملاً حق و حقوق من مشاور املاک را ضایع می‌کند. قطع به یقین کسانی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند به این دلیلی که مبالغ غیرقانونی از اینجا به دست می‌آورند، احتمالاً یک مبلغی را هم می‌پردازند که با آنها برخورد نشود و از مبالغی که دریافت می‌شوند مقداری را منتفع می‌کنند که بتوانند ادامه کار بدهند در غیر این صورت چطور می‌شود که سال‌هاست برخی دفاتر املاک بدون مجوز همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه