English

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی:

نصب دوربین در اراضی ملی یک میلیارد تومان هزینه دارد/۶ هزار و ۱۲۰ پرونده مقابله با قاچاق چوب

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با بیان اینکه از اراضی ملی کشور باید صیانت شود تا از قاچاق چوب جلوگیری شود گفت: ۶۰ دوربین که به فاصله ۴۰ کیلو متر قادر به خواندن پلاک خودروها است خریداری شده اما فقط ۵ دوربین در استان‌های شمالی نصب شده است.

نصب دوربین در اراضی ملی یک میلیارد تومان هزینه دارد/۶ هزار و ۱۲۰ پرونده مقابله با قاچاق چوب
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی در نشست خبری با بررسی عملکرد ۱۲ ماهه گذشته این یگان بیان کرد:در یک سال گذشته ۶۷ هزار و ۱۲۱ تماس مردمی در خصوص جرایم در این حوزه داشتیم که برای هر تماس واحد گشت ارسال و اقدامات انجام شده است. و در ۱۲ ماه گذشته ۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضائی تشکیل شد و در این خصوص ۵ هزار و ۸۳۷ نفر از نیروهای یگان حفاظت مجروح و مصدوم شدند.

سرهنگ ملکی آهنگران با اشاره به توقیف ۳ هزار و ۸۳۸ خودرو و ۱۳۱۳ تجهیزات قطع درخت، تصریح کرد: از ۲۲ هزار و ۳۷۰ هزار هکتار خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد. و ۱۷ هزار و ۴۷۸ پرونده برای تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت ۴۵ هزار و ۳۱۸ هکتار تشکیل شد.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای مقابله با قاچاق چوب و صیانت از منابع طبیعی وظایف خود را انجام می دهد تصریح کرد:شاهد حمله انتقام‌جویانه  قاچاقچیان چوب هستیم و نیاز داریم رسانه‌ها در این راستا کمک کنند تا فرهنگ سازی شود و خود مردم دغدغه حفاظت از محیط زیست و اراضی ملی را داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی  اضافه کرد: در راستای مقابله با قاچاق چوب ۶ هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب و ۶ هزار و ۶۵۶ متر مکعب چوب ضبط شد.

به گفته ملکی آهنگران ۶۷ درصد پرونده‌ها مربوط به تخلفات به استان‌های شمالی است و از مجموع بیش از ۶ هزار پرونده مقابله با قاچاق چوب تعداد ۴ هزار و ۹۶ مورد مربوط به مناطق شمالی کشور بوده است.

وی با بیان اینکه از اراضی ملی کشور باید صیانت شود تا از قاچاق چوب جلوگیری شود افزود: ۶۰ دوربین که به فاصله ۴۰ کیلو متر قادر به خواندن پلاک خودروها است خریداری شده اما فقط ۵ دوربین در استان‌های شمالی نصب شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با اشاره به مشکلات نصب این دوربین‌ها به کمبود اعتبار اشاره کرد و گفت: این دوربین‌ها سال ۱۳۹۹ خریداری شده اند که هزینه هر دوربین ۴۰۰ میلیون تومان بوده است و هزینه نصب شاید حدود یک چهارم این مبلغ می‌شد. اما به هر دلیلی کوتاهی شده و امروز نصب هر دوربین روی پایه حدود ۱۲ متری حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. ضمن اینکه ۶۰ دوربین پاسخگو ۸۰ درصد کشور که مربوط به اراضی ملی است نبوده و در حوزه تجهیزات خلاءهای زیادی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه