English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

جرائم حوزه اراضی ملی اصفهان ۵۷ درصد کاهش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در امسال با اجرای اقدامات پیشگیرانه توسط یگان حفاظت اراضی استان، وقوع جرائم مشهود در حوزه اراضی استان اصفهان، نسبت به سال ۱۳۹۹، به میزان ۵۷ درصد کاهش داشته است.

جرائم حوزه اراضی ملی اصفهان ۵۷ درصد کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای صیانت از اراضی ملی اظهار کرد: اراضی تحت پوشش یگان حفاظت استان اصفهان، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع شده‌اند که در راستای حفاظت از آن اقدامات پیشگیرانه در سه بخشِ؛ وضعی، اجتماعی، فرهنگی، بازدید و بازرسی از یگان‌های مستقر در شهرستان ها و ارائه آموزش انجام می‌شود.

وی افزود: این یگان، حفاظت از افزون بر ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی را برعهده دارد که از این میزان مساحت، بیش از ۱۵۱ هزار هکتار در ید و ۲۰ هزار هکتار تصرفی سنوات قبل است که مربوط به قبل از تشکیل یگان بوده و پرونده‌های حقوقی آنها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: دقت، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به همراه اقدامات پیشگیرانه و شبانه روزی به ویژه در ایام تعطیلات، همچنین اجرای طرح‌های تشدید حفاظت اراضی ملی و دولتی استان منجر به ایجاد امنیت پایدار در این حوزه به منظور حفظ بیت المال و کاهش جرم زمین خواری شده است.

وی گفت: با اقدامات بعمل آمده از سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۵۳۰ مورد رفع تصرف فوری در سطح اراضی ملی و دولتی استان اصفهان انجام که در این راستا ۶۲۱ هکتار اراضی به ارزش برآوردی بیش از هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگردانده شد.

قاری قرآن ضمن قدردانی از عملکرد مثبت یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقوع جرائم در حوزه اراضی استان اصفهان (جرائم مشهود) در این بازه زمانی، ۵۷ درصد کاهش یافته است که علت آن اقدامات پیشگیرانه همچون بازدیدها، بازرسی‌های متعدد، اعزام تیم های نظارتی و همچنین آموزش‌های نظری و عملی متداوم برای عوامل یگان حفاظت از اراضی استان اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: در راستای اقدامات اجرایی و عملیاتی، ۱۹۲ فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف از اراضی ملی استان اصفهان در بازه زمانی سال ۱۳۹۹ تا کنون اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه با اجرای این احکام در مجموع ۲۱۲.۷ هکتار از زمین های ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد گفت: ارزش این اراضی رفع تصرف شده در مجموع بیش از ۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با هشدار به کسانی که به‌صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، با آمادگی کامل از اراضی ملی حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماض نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه