English

در گفت و گو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

بانک ملی با عرضه سهام پتروشیمی شازند حمایت از تولید و بخش خصوصی را کلید زد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بی تردید این اقدام بانک ملی در راستای حمایت از تولید می تواند جنبشی در کشور و درشبکه بانکی ایجاد کند تا ضمن واگذاری دارایی بانک ها، زمینه برای حمایت از بخش خصوصی سود ده فراهم شود.

بانک ملی با عرضه سهام پتروشیمی شازند حمایت از تولید و بخش خصوصی را کلید زد

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با  خبرگزاری موج در خصوص موضوع واگذاری 51 درصد از سهام پتروشیمی شازند توسط بانک ملی درخصوص عواید مثبت این حرکت رو به جلو گفت:  اقدام بانک ملی در واگذاری سهام پتروشیمی شازند ازاین جهت حائز اهمیت است که عبور از بنگاه داری و واگذاری شرکت ها و بنگاه های بانک ها به نفع حرکت سریع و رو به جلوی مولد سازی و رونق تولید است.

وی در این باره یادآور شد: منابع بانکی مردم که نزد نظام بانکی است می تواند صرف خرید ملک و بنگاه شود در صورتی که قانون دور زده و رعایت نشود یا اینکه سرمایه ها راهی حمایت از فعالیت های مولد شوند؛ با توجه به اینکه بانک ها موظف به خرید کارخانه و بنگاه اقتصادی نیستند و در تمام دنیا بانک ها وظیفه مشخصی دارند که تسهیلات دهی و جذب سرمایه های مردم برای رونق تولید است لذا امیدواریم این حرکت بانک ملی آغازی بر تزریق سرمایه از سوی بانک به بخش های مولد باشد.

طاهری بیان داشت: حمایت نظام بانکی از بخش مولد یکی از بدیهی ترین فعالیت های بانکی است که البته باید حاکمیت بر این روند نظارت کند ضمن اینکه با کارشناسی های مختلف سرمایه به بخش های تولیدی بهره ور داده شود و مدیریت نیز به بخش مردمی و خصوصی سپرده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: بانک ها دربنگاه داری به دنبال سود بیشتر با ریسک کمتر هستند به این خاطر دربخش های مختلفی مثل ارز و سکه تا زمین و ملک سرمایه گذاری کردند و آسیب های فراوانی بر اقتصاد وارد کردند به گونه ای که برآوردها نشان می دهد برخی بانک ها چند صد هزار واحد مسکونی در اختیار دارند!

طاهری در انتهای بحث خاطرنشان کرد: بی تردید این اقدام بانک ملی در راستای حمایت از تولید می تواند جنبشی در کشور و در شبکه بانکی ایجاد کند تا ضمن واگذاری دارایی بانک ها، زمینه برای حمایت از بخش خصوصی  سود ده فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه