English

رییس جهاد کشاورزی در پاسخ به خبرگزاری موج:

مشکلی در تامین کالاهای اساسی در ماه رمضان و شب عید نداریم

رییس جهاد کشاورزی گفت:نیاز استان تهران به گوشت مرغ روزانه ۱۵۰۰ تن و گوشت قرمز ۴۸۰ تن است که در حال حاضر به دلیل فراوانی جوجه ریزی و واردات گوشت قرمز، گوشت مرغ و گوشت قرمز استان تامین است.

مشکلی در تامین کالاهای اساسی در ماه رمضان و شب عید نداریم

 رییس جهاد کشاورزی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان گفت: گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالاهای اساسی ، خرما و میوه شب عید، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان استان تهران تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

جبرئیل برادری با اشاره به اینکه جوجه ریزی در سطح کشور بیش از ۱۴۷ میلیون قطعه انجام می شود افزود: استان تهران مشکلی در تامین گوشت مرغ نخواهد داشت.

وی بیان کرد:نیاز استان تهران به گوشت مرغ روزانه ۱۵۰۰ تن و گوشت قرمز ۴۸۰ تن است که در حال حاضر به دلیل فراوانی جوجه ریزی و واردات گوشت قرمز، گوشت مرغ و گوشت قرمز استان تامین است.

به گفته برادری قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی بین ۵۷ تا ۵۸ هزارتومان است که گوشت مرغ آن به طور متوسط بین ۸۵ تا ۸۷ هزارتومان باید به دست مصرف کنندگان برسد و قیمت هایی بیش از این گران فروشی محسوب می شود.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران درباره بازار میوه شب عید گفت: امسال با برنامه ریزی و سیاست گذاری دولت و همکاری بخش خصوصی امسال همچون سال گذشته ذخیره سازی مطللوبی در میوه شب عید صورت گرفته و با اعلام کارگروه مربوطه در اواخر اسفندماه در میادین میوه و تره بار و مراکز توزیع عرضه می شود.

به گفته وی، تاکنون برای استان تهران ۵ هزارتن سیب درختی قرمز و زرد و پرتقال تامسون شمال ذخیره سازی شده است.

برادری اظهارداشت: در زمینه تامین خرما مورد نیاز ایام مبارک ماه رمضان نیز ذخیره سازی های خوبی صورت گرفته و مشکلی در تامین و عرضه این محصول با قیمت های مناسب در سطح استان نداریم.

وی با تاکید براینکه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور همچون برنج، روغن و شکر نیز تامین است و استان تهران نیز در زمینه تامین هیچ مشکلی ندارد افزود: اجازه نمی دهیم کوچکترین التهابی در بازار شب عید، ایام نوروز و ایام مبارک ماه رمضان برای گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالاهای اساسی و خرما اتفاق بیفتد. 

به گفته این مقام مسئول در دهه فجر امسال ۹۷ پروژه کشاورزی با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان  در بخش های مختلف کشاورزی استان تهران افتتاح می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه