English

مدیرعامل بنیاد برکت:

بنیاد برکت بر روی توسعه اقتصاد دریا متمرکز شده است

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: درکنار نگاه به ابلاغ "سیاست‌های کلی توسعه دریامحور رهبر انقلاب"، از چند سال پیش تاکنون تمرکز اصلی این بنیاد در استان‌های نوار ساحلی در بخش اقتصاد دریا پایه و آبزی‌پروی است.

بنیاد برکت بر روی توسعه اقتصاد دریا متمرکز شده است
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد ترکمانه در حاشیه بازدید از طرح پرورش صدف مروارید ساز در استان بوشهر اظهار کرد: بر پایه آمار رسمی تنها نزدیک به پنج درصد از ظرفیت سواحل در حال استفاده و بهره‌برداری است.

وی افزود: بنیاد برکت با تمرکز بر توسعه اقتصاد دریا و حوزه آبزی‌پروری ، از پنج سال پیش تاکنون پنج هزار و ۶۰۰ طرح اشتغال‌زایی در بخش آبزی‌پروری و اقتصاد دریا حمایت کرده که بیش از یکهزار طرح آن در سال ۱۴۰۲ بوده است.

ترکمانه یادآور شد: طرح‌های زنجیره آبی مورد حمایت بنیاد برکت باید ویژه و مسئله‌حل‌کن باشند و زنجیره اقتصاد دریایی را تکمیل کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: این بنیاد در بخش دانش‌بنیان‌ها از پنج سال گذشته تاکنون در تفاهم با پارک‌های علم و فناوری از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح دانش‌بنیان حمایت کرده که ۵۱۱ طرح برای سال ۱۴۰۲ بوده است.

ترکمانه افزود: بنیاد برکت در استان بوشهر پارسال در بخش اشتغال‌زایی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اجتماع‌محور اقتصادی اجرا کرد که تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار فرصت شغلی به‌وجود آورده است.

او اضافه کرد: بنیاد برکت امسال از ۲۴ طرح دانش‌بنیان شامل تولید مروارید، نگهداری و افزایش بهره‌وری از کشتزارهای میگو و زنجیره آبزی‌پروری در مرکز رشد دانشگاه خلیج فارس بوشهر حمایت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه