English

سرپرست سازمان حفظ نباتات بیان کرد؛

سلامت تولیدات کشاورزی در گرو داشتن استاندارد نهاده‌های کشاورزی

سرپرست سازمان حفظ نباتات گفت:سلامت تولیدات کشاورزی در گرو داشتن استاندارد نهاده‌های کشاورزی است، از این رو باید سموم و کودهای کشاورزی مناسب تولید شود

سلامت تولیدات کشاورزی در گرو داشتن استاندارد نهاده‌های کشاورزی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

 ، سرپرست سازمان حفظ نباتات در دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۰ در نشست سران سازمان حفظ نباتات کشورها، تمامی مسئولان کشورها مطرح کردند که نمی توانند هر محصولی را بپذیرند و حتما محصولات زراعی و باغی از بستر تولید باید پایش و رصد شود.گفت:از زمانی که بشر شروع به کشاورزی کرد با شرکایی همچون آفات و بیماری ها روبروست که برای کاهش سهم شرکا از روش های مختلفی استفاده می کنیم، اما همواره تامین مسئله غذای کافی و سالم از اهمیت برخوردار است.

مریم‌ جلیلی مقدم افزود:مسئله سلامت و جوانی جمعیت از تاکیدات مقام معظم رهبری و بنابر ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موظف به اجرای مفاد این قانون هستیم، بر این اساس با همکاری سازمان استاندارد و غذا و دارو باید مسئله آفت کش ها را بررسی کنیم.

سرپرست سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه انسان و محیط زیست از مهم ترین شاخص ها برای ثبت آفت کش ها هستند، گفت: به صورت صفر و یک نمی توان عمل کرد به طوریکه آفت کش شیمیایی را کنار گذاشت یا نمی توان حفظ کنترل شیمیایی کرد، از این رو در یک برنامه جامع باید استفاده از ترکیبات آفت کش ها دیده شود چراکه تمامی تلاش ما بر آن است که نهاده سالم در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

وی ادامه داد: سلامت تولیدات کشاورزی در گرو داشتن استاندارد نهاده‌های کشاورزی است، از این رو باید سموم و کودهای کشاورزی مناسب تولید شود تا حداقل باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی را داشته باشیم. باید کشاورزی که تأثیر چند برابری در افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد ارتقا یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه