English

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود ایران:

۳۰ درصد صادرات غیرنفتی مربوط به بخش کشاورزی است/ ارزآوری ۱۰۰ میلیارد دلاری

مجید عمادی گفت:ایران حدود ۱۲ میلیون هکتار کشت زراعی و ۲.۵ میلیون هکتار تولید باغی دارد که در بیش از ۲۰ محصول دارای رتبه یک تا ۱۰ بوده و در مجموع در ۶۸ محصول دارای رتبه است.

۳۰ درصد صادرات غیرنفتی مربوط به بخش کشاورزی است/ ارزآوری ۱۰۰ میلیارد دلاری
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

 ، مجید عمادی عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود ایران با بیان اینکه با وجود کمبود آب و مشکلات انتقال آن باز هم جزو کشورهای دارای رتبه در حوزه کشاورزی هستیم گفت:در تولید پسته رتبه دوم را داریم و با تولید حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تن بعد از آمریکا دومین تولیدکننده هستیم، اما رتبه تولید از سوی کشورهایی مانند ترکیه و ازبکستان تهدید جدی محسوب می شود.

به گفته وی، با توجه به منابع آبی و خاکی، افزایش راندمان در بخش تولید امری ضروری است.

عمادی ادامه داد: ایران حدود ۱۲ میلیون هکتار کشت زراعی و ۲.۵ میلیون هکتار تولید باغی دارد که در بیش از ۲۰ محصول دارای رتبه یک تا ۱۰ بوده و در مجموع در ۶۸ محصول دارای رتبه است.

این مقام مسئول افزود: با وجود محدودیت‌ها در مقایسه با سایر کشورها، ایران یکی از کشورهای برتر در تولید محصولات کشاورزی است به طوریکه در صادرات ۲۰ محصول کشاورزی رتبه اول تا ۱۰ را داراست.

وی گفت: بنابر آمار ارزآوری صادرات از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشته  که ۵۰ درصد آن مربوط به صادرات غیرنفتی است که ۳۰ درصد آن به بخش کشاورزی مربوط می شود.

به گزارش خبرگزاری موج، دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران  که از ۱۱ دی ماه به مدت چهار روز در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران مال برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه