English

معاون پارلمانی رییس جمهور در جمع خبرنگاران:

نوسانات قیمت مسکن مهار شد/تامین مالی نهضت ملی مسکن بر عهده بانک مسکن است

حسینی درباره افزایش سرمایه بانک مسکن گفت: اگر اکنون شاهدیم تامین مالی بخش اعظم نهضت ملی مسکن بر عهده بانک مسکن بوده و در آینده نیز حداقل سهمی ۶۰ و ۷۰ درصدی بر عهده این بانک خواهد بود، باید فکری برای افزایش سرمایه بانک شود.

نوسانات قیمت مسکن مهار شد/تامین مالی نهضت ملی مسکن بر عهده بانک مسکن است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، معاون پارلمانی رییس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: وقتی عرضه مسکن بیشتر شود و بتوانیم کمبودها را جبران کنیم، آثار مثبت خود را در جامعه بر جای خواهد گذاشت. و در ماه‌های اخیر نوسانات قیمت مسکن کنترل و مهار شده است و بازار مسکن شرایط بهتری را پیش رو خواهد داشت. 

سید محمد حسینی گفت: امروز حتی بخش خصوصی که زمین و امکاناتی در اختیار دارد، با دلگرمی و انگیزه بیشتری وارد عرصه ساخت و ساز شده است و این مهم می‌تواند برای کشور مفید باشد.

حسینی تصریح کرد: اکنون اختیاراتی نیز به بانک مرکزی داده شده تا در صورتی که بانک‌ها در موضوع نهضت ملی مسکن به وظایفشان عمل نکردند، آنها را بازخواست کرده و مکانیسمی در نظر گرفته شده است تا این بانک‌ها همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور بیان داشت: امسال برای نخستین بار است که بر اساس آیین نامه داخلی مجلس و اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ قرار شد لایحه بودجه در دو مرحله تقدیم مجلس شود که بخش نخست آن منابع و درآمدهای کشور و سقف اعتبارات است و در مرحله دوم، وارد هزینه‌ها و اینکه هر اعتباری در کجا تخصیص یابد، خواهیم شد.

معاون رییس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه در موضوع خرید تضمینی گندم نیز نمایندگان سوالاتی داشتند، افزود: در پاسخ به این موارد باید گفت موارد این چنینی در جداول و جزئیات خواهد آمد که در مرحله دوم لایحه لحاظ خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه دولت و مجلس به موضوع مسکن توجه ویژه دارند و نمایندگان نیز در حوزه‌های انتخابیه با آن روبرو هستند، اظهار داشت: بر این اساس اگر نمایندگان پیشنهاداتی داشته باشند، مورد توجه دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

حسینی درباره افزایش سرمایه بانک مسکن گفت: اگر اکنون شاهدیم تامین مالی بخش اعظم نهضت ملی مسکن بر عهده بانک مسکن بوده و در آینده نیز حداقل سهمی ۶۰ و ۷۰ درصدی بر عهده این بانک خواهد بود، باید فکری برای افزایش سرمایه بانک شود.

وی همچنین به اقساط ۲۰ ساله تسهیلات بانک مسکن و سرمایه‌ای که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اشاره کرد و افزود: همه این موارد ما را بر آن می‌دارد که جبرانی انجام دهیم تا بانک مسکن با مشکلی مواجه نشود.

وی طرح نهضت ملی مسکن را یک کلان پروژه در کشور توصیف کرد که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس است تا اهداف کمی و کیفی آن تحقق یابد و شاهد بودیم در دو سال و نیم گذشته زمینه سازی خوبی نیز در این خصوص انجام گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد در این طرح بزرگ مسئله زمین بسیار مهم بود که با همکاری وزارت راه و سایر وزارتخانه‌ها، اقداماتی به انجام رسید و کار در بسیاری بخش‌ها آغاز شده است.

وی گفت: بانک مسکن در تامین مالی این پروژه عظیم نیز پیشگام بوده و کارهای بزرگی را به انجام رسانیده است.

به گفته حسینی، با تاکید رئیس جمهور در شورای عالی مسکن، بقیه بانک‌ها نیز وظیفه دارند تسهیلات لازم را در اختیار سازندگان و انبوه سازان قرار دهند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین علاوه بر بانک‌ها سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و نهادها، حتی ارتش و سپاه در این باره مسئولیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه