English

رکورد میزان جابجایی کالا در جاده‌های کشور در آبان ماه با حمل ۵۰ میلیون تن بار شکسته شد

رکورد ماهیانه میزان جابجایی کالا در جاده‌های کشور در آبان ماه جاری با حمل ۵۰ میلیون تن کالا شکسته شد.

رکورد میزان جابجایی کالا در جاده‌های کشور در آبان ماه با حمل ۵۰ میلیون تن بار شکسته شد
به گزارش خبرگزاری موج

، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان با اعلام خبر رکورد میزان جابجایی کالا در جاده‌های کشور در آبان ماه با حمل ۵۰ میلیون تن بار افزود: در هشت ماهه سال جاری بالغ بر ۳۷۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۲۴ میلیون سفر از طریق جاده‌‎های کشور حمل شده است که ۱۲/۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی افزود:در آبان ماه سال جاری حدود ۵۰ میلیون تن کالا در جاده‌های کشور جابجا شده است که بیشترین میزان حمل ماهیانه کالا در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته حمداللهی میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴ میلیون تن با ۵۹۰ هزار بارنامه بوده است.

وی با بیان این که حمل محمولات ساختمانی و معدنی با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل (بارنامه) و پیگیری‌های به عمل آمده و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات، رشد چشمگیری در اخذ سند حمل در این بخش صورت گرفته، اظهار داشت: میزان ۱۲۷ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ با بارنامه جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر تعداد ۴۲۶ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹/۱ سال و ۵۴۸ هزار راننده در حال خدمت رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه