English

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اعلام کرد؛

گام بلند دولت برای طرح ملی کالابرگ

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری از تخصیص کمک هزینه کالابرگی به هفت دهک در طرح ملی کالا برگ خبر داد و گفت: اقلام موجود در طرح کالابرگ الکترونیکی شامل ۱۱ قلم کالای اساسی شامل: ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ، تخم مرغ، حبوبات، گوشت منجمد گوساله فراهم شده است.

گام بلند دولت برای طرح ملی کالابرگ

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مرتضی شریفی گفت: مبانی قانونی و حقوقی طرح کالابرگ الکترونیکی مطابق بند ۶ و ۱۲ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سطح‌بندی خدمات با رویکرد فعال دولت براساس وسع و استحقاق به ترتیبی مدنظر سیاستگذار بوده که امور حمایتی با هدف رفع فقر، آسیب اجتماعی و تضمین سطح پایه خدمات از محل منابع دولتی عمومی و مردمی فراهم شود. 

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه مصوب سال ۸۸ مبنی بر پرداخت غیر نقدی و کمک مستقیم دولت به خانوارها در قالب کالا با استفاده از روش‌هایی مثل بن کاغذی یا الکترونیکی هدف گذاری شده است. 

شریفی تصریح کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه بهداشت و حمایت از گروه‌های کم درآمد و همچنین رفاه بیشتر و تسهیل معیشت و تامین سلامت کاهش فاصله طبقاتی با هدفمندسازی یارانه‌ها و رفع تبعیض بهره‌مندی از منابع عمومی و گسترش بسط و عدالت اجتماعی آغاز شده است. 

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری به مزایای ویژه این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: بر این اساس افرادی که می خواهند از این طرح استفاده کنند باید الزاما ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از کالا برگ استفاده کنند دراین صورت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تشویقی به صورت اعتبار به یارانه آنها اضافه می شود و تا واریز یارانه ماه بعد فرصت استفاده از آن را دارند. 

وی اضافه کرد: در صورت افزایش احتمالی تورمی قیمت اقلام سبد، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دوباره افزایش پیدا خواهد یافت به طوریکه پرداخت خانوارها برای ۱۱ قلم کالا نسبت به میانگین سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ ثابت بماند. 

شریفی اظهار داشت: مردم با نصب برنامه کاربردی شما می‌توانند اطلاعات فروشگاه‌ها و سوالات متعددی که دارند در آنجا دریافت کنند و همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم می‌توانند کد خرید و هم اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند. 

وی گفت:‌ اگر کسانی به دهک‌بندی خود اعتراض داشته باشند می‌توانند به سایت حمایت مراجعه کنند و اطلاعات دهک‌بندی خود را ملاحظه کنند و اگر خارج از آن بود می‌توانند به ادارات کل کار و تعاون استان‌ها به صورت حضوری مراجعه کنند. 

شایان ذکر است؛ بر این اساس ۱۱ کالای اساسی ثابت و بدون تغییر تا پایان سال ۱۴۰۲ به یارانه بگیران عرضه می شود و در صورت عدم استفاده از مزایای خرید اعتباری، همانند قبل می‌توان به صورت نقدی در تاریخ واریز یارانه نقدی، آن را برداشت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه