English

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد؛

بررسی ۱۴۰ نقطه کشور در موضوع فرونشست و زلزله

حیدری گفت:حدود ۱۴۰ نقطه کشور در موضوع فرونشست و زلزله مورد بررسی قرار گرفته و به شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده‌است.

بررسی 140 نقطه کشور در موضوع فرونشست و زلزله

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: مرکز تحقیقات در زمینه بازنگری و تدوین ضوابط فعالیت مستمری دارد و تدوین ضوابط و مقررات در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی در حال انجام است.

حیدری در ادامه بر موضوع آموزش تأکید کرد و افزود: موضوعات آموزشی و تدوین بسته‌های آموزشی به‌منظور برگزاری کارگاه‌ها در حال تدوین برای مهندسان در حوزه‌های مختلف است.

وی توضیح داد: با توجه به تأکید دولت سیزدهم برای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و همکاری با دانش‌بنیان‌ها، ارائه تاییدیه فنی به محصولات و فناوری‌ها در حال انجام است. این مرکز در تلاش است تا با بررسی همه‌جانبه، زمینه را برای فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان صاحب ایده فراهم کند و هدف از این کار، کیفیت دادن به ساخت و ساز و همچنین ارتقای اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه حمل و نقل است.

حیدری گفت: در نهضت ملی مسکن نیز، مرکز در زمینه بررسی الحاق اراضی، موضوع را در زمینه فرونشست و زلزله مورد بررسی قرار می‌دهد و نتیجه به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارائه می‌شود.

به گفته وی، حدود ۱۴۰ نقطه کشور در موضوع فرونشست و زلزله مورد بررسی قرار گرفته و به شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده‌است.

حیدری افزود: در موضوع تدقیق حریم گسلی تاکنون برای ۶ کلان‌شهر حریم گسلی انجام، مصوب و ابلاغ شده‌است. ۹ شهر دیگر در دست انجام است و ۲۱ شهر دیگر نیز در برنامه قرار دارد.

حیدری در خصوص مطالعات تأثیرات فرونشست در مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی، گفت: در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاه‌ها مطالعات فرونشست و تأثیر آن بر مدهای حمل و نقلی انجام شده‌است و توصیه‌ها و راهکارهای افزایش ایمنی به راه‌آهن، فرودگاه‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام شده‌است.

به گفته وی، مطالعات تأثیرات فرونشست در ۱۱ فرودگاهی که مخاطرات فرونشستی داشتند انجام و نتیجه به شرکت فرودگاه‌ها ابلاغ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه