English

معاون اشتغال وزیر کار:

دولت در بحث اشتغال به طور شفاف عمل می‌کند

معاون اشتغال وزیر کار گفت:از آغاز دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار پیامک به این شکل ارسال شده است. بعد از این قدم نوبت به تماس می‌رسد. هر اطلاعاتی که در سامانه رصد اخذ می‌شود، در همان زمان در کارتابل مرکز اشتغال کشور که برای نخستین مرتبه ایجاد شده، ارسال می‌شود.

دولت  در بحث اشتغال به طور شفاف عمل می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز به کار فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال کشور در جمع خبرنگاران افزود: نظارت بر اشتغال کشور در چهار لایه انجام می‌شود؛ لایه نخست، مربوط به سیاستگذاری است که ابزار شورای عالی اشتغال است و تاکنون ۶ جلسه این شورا با حضور رییس جمهور برگزار شده است. قبل از هر جلسه یک کمیسیون تخصصی اشتغال برگزار و نظرات دستگاه اخذ می‌شود، تقسیم کار انجام شده و برای اجرا اقدام می‌شود.

وی افزود: لایه دیگر، نظارت پیامکی است که پس از اینکه دستگاه به متقاضی یک خدمت اشتغالی را ارائه داد، پیامکی حاوی یک لینک از سوی سامانه رصد برای متقاضی ارسال می‌شود. سقم خدمت اشتغالی که برای متقاضی ثبت شده توسط آن لینک صحت‌سنجی شده و از متقاضی سوال می‌شود که آیا این اتفاق که در سامانه رصد ثبت شده است تایید می‌کند یا خیر؟ متقاضی در این لینک می‌تواند مساله را تایید، رد یا ویرایش کند.

معاون وزیر تعاون تصریح کرد: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار پیامک به این شکل ارسال شده است. بعد از این قدم نوبت به تماس می‌رسد. هر اطلاعاتی که در سامانه رصد اخذ می‌شود، در همان زمان در کارتابل مرکز اشتغال کشور که برای نخستین مرتبه ایجاد شده، ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: همکارانی که در این بخش حضور دارند با تک تک افرادی که کد ملی آنان به ثبت رسیده تماس می‌گیرند و با آنان گفت‌وگو می‌کنند. نتایج این گفت‌وگوها به صورت داشبوردهای تحلیلی و آماری در اختیار وزارت کار و دستگاه‌های مختلف در همه استان‌های کشور قرار می‌گیرد. از آغاز دولت تاکنون تقریبا ۶۰۰ هزار تماس گرفته شده که اطلاعات آن موجود است.

معاون وزیر تعاون خاطرنشان‌کرد: خروجی دیگر مرکز تماس امکانی است که برای تحلیل اطلاعات مهیا می‌کند، اطلاعاتی که در دولت‌های قبل اصلا وجود نداشتند و به مرحله تحلیل هم نمی‌رسیدند. دستگاه‌ها می‌توانند عملکرد اشتغال خود را مشاهده کنند که این در حوزه سیاستگذاری بسیار موثر است.

وی افزود: پس از این گام، نظارت میدانی آغاز می‌شود. ناظر آموزش‌ دیده میدانی در محل همه کسانی که از دولت تسهیلات دریافت کرده‌اند حضور پیدا کرده و نظارت میدانی خود را آغاز می‌کند. همه خروجی‌هایی که به این واسطه به دست می‌آید در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و نتیجه نهایی را به مردم گزارش می‌دهیم.

حسین ملازاده مدیرعامل اپراتور رایتل که به عنوان اپراتور اشتغال کشور و پلتفرم تنظیم‌کننده و تسهیل کننده ارائه خدمات به کارجویان معرفی شد، نیز در این مراسم گفت: پیش بینی ما این است که با امضای این تفاهم‌نامه در سال اول طرح یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر ثبت شده داشته باشیم و ۱۰ درصد آن یعنی ۱۵۰ هزار نفر را مشاوره بدهیم و بعد از سه سال به ثبت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و نزدیک به یک میلیون مشاوره دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: اصل کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم به لحاظ ملی، ایجاد و توسعه و پایداری مشاغل در زیست بوم ملی اشتغال و کمک به رونق معیشت مردم است. به عنوان پلتفرم تنظیم‌کننده و تسهیل‌کننده ارائه خدمات به جویندگان کار عمل می‌کنیم و قسمت‌هایی که قرار است برای شکل‌گیری بهتر زیست بوم ملی اشتغال خدمت رسانی کنند نظیر بانک‌ها و بازار سرمایه، مراکز مشاوره، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های ثبت، در این جریان کمک کنند. امیدواریم با استفاده از داده‌های موجود به توسعه پایدار مشاغل در کشور کمک کنیم. دستاوردهای مهم این طرح برای وزارت کار تولید کلان داده است و از طریق این داده‌ها می‌توان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها اثرگذار بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه