English

سخنگوی صنعت آب:

رودخانه‌های استان‌های غربی و شمالی احتمالا سیلابی می‌شوند

سخنگوی صنعت آب ابراز داشت: رودخانه‌های استان‌های غربی و شمالی کشور احتمالا سیلابی می‌شوند

رودخانه‌های استان‌های غربی و شمالی احتمالا سیلابی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج

، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور در این خصوص گفت: بر اساس هشدارهای صادره از سوی سازمان هواشناسی کشور و بررسی نتایج مدل‌های هواشناسی و هیدرولوژیکی ملی و بین‌المللی، احتمال وقوع سیل طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۹ آبان تا یک آذر ۱۴۰۲ در استان‌های نوار غربی، استان‌های شمال غرب و جنوب غرب و استان‌های نوار شمالی کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: رودخانه‌های استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس به‌طور عمده از این سامانه متأثر خواهند بود.

قاسم‌زاده اضافه کرد: استان‌هایی نظیر اصفهان، کرمان، هرمزگان، سمنان، خراسان رضوی و قم نیز در بخش‌هایی، با بارش و احتمال طغیان رودخانه‌ها روبرو خواهند بود.

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به ماهیت بارش‌ها و تجربیات موجود در سامانه‌های بارشی قبلی، از وقوع برخی عدم قطعیت در نتایج مدل‌ها و ناپایداری سامانه‌های بارشی خبر داد و تضعیف و تقویت سامانه بارشی مذکور در استان‌های مختلف را محتمل دانست.

وی گفت: بر همین اساس از هموطنان عزیز که در حاشیه رودخانه‌ها فعالیت دارند و یا ساکن هستند و همچنین گردشگران که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها را دارند، تقاضا می‌شود به هشدارها و توصیه‌های ایمنی توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند تا هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نشود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: عدم انجام هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌های فعال در داخل رودخانه، عدم توقف و نصب چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها و حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، عدم حضور و تردد در جاده‌های کوهستانی، عدم تردد و توقف افراد و ماشین‌آلات در رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در عرض جریان‌های سیلابی و نیز اجتناب از توقف برای نظاره یا تصویربرداری از سیل، مواردی است که باید رعایت شود.

سخنگوی صنعت آب کشور تأکید کرد: در این خصوص، باید به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور، هشدارهای ستاد مدیریت بحران استان‌ها و مأموران دستگاه‌های متولی بحران در هنگام وقوع سیل، توجه جدی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه