English

سخنگوی صنعت آب:

احتمال وقوع بارش‌های شدید و طغیانی شدن رودخانه‌ها در استان‌های شمالی و شمالغربی کشور وجود دارد

سخنگوی صنعت آب هشدار داد: احتمال وقوع بارش‌های شدید و طغیانی شدن رودخانه‌ها در استان‌های شمالی و شمالغربی کشور وجود دارد.

احتمال وقوع بارش‌های شدید و طغیانی شدن رودخانه‌ها در استان‌های شمالی و شمالغربی کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با اعلام هشدار نسبت به احتمال وقوع مقادیر بالای بارش‌ در استان‌های شمالی و شمالغرب کشور: براساس نتایج مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی و هشدارهای صادره از سوی سازمان هواشناسی کشور و تحلیل سامانه بارشی فعال در نوار شمالی کشور، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ مهرماه احتمال وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور وجود دارد.
استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی دارای حساسیت بوده و در سطح هشدار برای وقوع سیلاب قرار دارند. استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، خراسان رضوی و بخش شمالی استان سمنان نیز شاهد بارش‌های رگباری خواهند بود.
شدت وقوع بارش در برخی ساعات در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بالا خواهد بود. بنابراین با توجه به افزایش ناگهانی دبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتمال وقوع خسارت‌های جانی و مالی وجود دارد.
بر همین اساس از هموطنان عزیز و گردشگران تقاضا می‌شود به هشدارها و توصیه‌های ایمنی توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نشود.
در این خصوص، باید به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور، هشدارهای ستاد مدیریت بحران استان‌ها و مأموران دستگاه‌های متولی بحران در هنگام وقوع سیل، توجه جدی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه