English

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو:

لزومی ندارد قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام شود

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت:خودروسازان حتی به قولی که به وزیر صمت هم می‌دهند، عمل نمی‌کنند .

لزومی ندارد قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام شود

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه صنعت خودروسازی در حال حاضر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، ۱۸۰ همت بدهی بانکی، ۵۰ همت بدهی به قطعه سازان و ۲۰ همت خرید دین به قطعه سازان دارند.گفت: با این زیان انباشته قطعه سازان دیگر توانایی تولید را ندارند . صنعت خودروسازی می‌توانست خودکفا شود و حتی صاحب خودروهای برقی شود اما حالا دولت باید هزینه‌هایش را بپردازد.

فرهاد به نیا توضیح داد:عامل این مسایل شورای رقابت است چرا که شورای رقابت فولاد و پتروشیمی را رها کرده و برای خودرو که محصول نهایی است، تصمیم‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد:در جلسه‌ای که با وزیر صمت داشتیم نسبت به عدم پرداخت بدهی خودروسازان گلایه کردیم که وزیر تماسی گرفت و خودروسازان قول پرداخت دادند. پس از آن فقط حدود ۳.۸ هزار میلیارد تومان از سوی ایران خودرو و بین ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان از سوی سایپا پرداخت شد. نکته جالب اینکه از این ۳.۸ هزار میلیارد تومانی که ایران خودرو مدعی پرداخت است ۲ همت برای خرید به خارج از کشور منتقل شده است.

به گفته به نیا در گذشته که شورای رقابت به موضوع قیمت‌گذاری خودرو ورود پیدا کرد زمانی بود که واردات خودرو انجام نمی‌شد اما اکنون که واردات انجام شده و حتی مباحثی در رابطه با واردات خودروی کارکرده مطرح است، بنابراین لزومی نیست که قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام شود.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت:خودروسازان حتی به قولی که به وزیر صمت هم می‌دهند، عمل نمی‌کنند و این در حالی است که قطعه سازان برای تولید به‌روز و با‌کیفیت نیازمند سرمایه‌گذاری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه