English

نائب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو:

هنوز زیرساخت‌ تولید خودروهای برقی در کشور مهیا نیست

نائب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت:سیاست‌های غلط حاکمیتی موجب شده است صنعت خودرو در معرض تهدید قرار بگیرد.

هنوز زیرساخت‌ تولید خودروهای برقی در کشور مهیا نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، نائب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به اینکه سال گذشته در مقطعی عرضه خودرو در بورس کالا انجام شد و باعث شد جلوی ضرر و زیان خودروسازان گرفته شود گفت:از ابتدای امسال تاکنون سایپا و ایران خودرو حدود ۶۶۰ هزار خودرو تولید کرده‌اند و مونتاژکاران حدود ۱۲۰ هزار خودرو تولید کرده‌اند و این در حالی است که حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به مونتاژکاران و یک میلیارد دلار به دو خودروساز بزرگ تولیدی تخصیص داده شده است.

اصغر خسروشاهی با بیان اینکه سیاست‌های غلط حاکمیتی موجب شده است صنعت خودرو در معرض تهدید قرار بگیرد توضیح داد: اگر در زمینه تولید خودروهای برقی تلاش بسیاری انجام دهیم طی چند سال آینده نهایتاً 5 تا 10 درصد در این بخش تولید خواهیم داشت و این در حالی است که وزارت صمت تمام هم و غم خود را برای تولید در این بخش متمرکز کرده است و سؤال من اینجاست که آیا وزارت صمت مشکلات 95 درصد بقیه تولیدات خودرو را حل کرده که بر روی این بخش تمرکز کرده است؟

وی تصریح کرد:تولید خودروی برقی خوب است و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم اما لازمه این کار این است که ما مشکلات فعلی را در بخش تولید خودروهای تولیدی و بنزینی حل کنیم و سپس به سمت خودروی برقی حرکت کرده و روی آن تمرکز کنیم.

خسروشاهی خاطر نشان کرد:کشورهایی که وارد صنعت خودروی برقی شده‌اند، زیرساخت‌ها را آماده کرده‌اند؛ ولی هنوز زیرساخت‌ها در کشور ما آماده نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه