English

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

مطالبات مجلس از وزیر بعدی صنعت از کیفیت تا افزایش تولید است

سید جواد حسینی کیا گفت: نظارت بر تولید و کیفی سازی کالاهای داخلی برای رقابت پذیر شدن با محصولات خارجی از مطالباتی است که حتما در جلسه رای اعتماد وزیر صنعت پیگیری خواهد شد.

مطالبات مجلس از وزیر بعدی صنعت از کیفیت تا افزایش تولید است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی صنعت عملکرد خوبی داشته است، گفت: در حال حاضر مطالبه اصلی کمیسیون صنایع مجلس توجه زیاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به بخش معدن و همچنین بازسازی واحدهای صنعتی است که بسیاری از این واحدها هم اکنون نیمه فعال هستند یا با حداقل ظرفیت تولید می کنند.

سید جواد حسینی کیا با بیان اینکه در مقطع کنونی استهلاک بر سرمایه گذاری پیش گرفته و باید این قضیه معکوس شود، افزود: این مساله روی بهره وری تولید بسیار تاثیرگذار است و وزیر صنعت معدن و تجارت باید در این مسیر قدم بردارد و از طرف دیگر در بخش صادرات باید حرکت به گونه ای باشد که زنجیره تکمیل شود تا ارزش افزوده ای بیشتری عاید کشور شود و محصولات فرآوری شده ایرانی به بازارهای خارجی راه پیدا کنند.

او با اشاره بر دیگر مطالبات مردمی از وزیر آینده صنعت، تصریح کرد: نظارت بر تولید و کیفی سازی کالاهای داخلی برای رقابت پذیر شدن با محصولات خارجی از دیگر مطالباتی است که حتما پیگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با نگاهی به سیاست گذاری های کلانی که وزیر صنعت باید در آن مسیر حرکت کند، گفت: در بحث آمایش سرزمینی و سهولت در صدور مجوزها وزیر آینده صنعت باید به آن‌ها توجه کند

حسینی کیا با بیان اینکه ساماندهی صنعت خودرو مطالبه عمومی است و رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند که مردم ناراضی هستند، اظهار کرد: به همین دلیل وزیر آینده صنعت علاوه بر اینکه باید افزایش تیراژ تولید خودرو را دنبال کند باید رویکرد تحقیق و توسعه خودرو را هم افزایش دهد تا خودروهای کیفی در اختیار مردم قرار بگیرد و همچنین با کشورهای توسعه یافته هم در تولید خودرو مشارکت داشته باشیم تا خودروهای به روز در ایران تولید و به همان کشورهای توسعه یافته صادرات شود. در واقع خودروسازان باید به سمت محصولاتی بروند که امروز ذائقه مردم شده است، از این رو در سبد تولیدات آن‌ها باید خودروهای شاسی بلند و ارزان قیمت هم قرار داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه