English

کاهش قیمت طلا به دلیل نگرانی از ادامه جنگ و ادامه افزایش نرخ بهره

قیمت طلا علیرغم افزایش 10 درصدی در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود رسید، زیرا اظهارات ناخواسته فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش ارزش دلار شده و طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گران‌تر می‌کند.

کاهش قیمت طلا به دلیل نگرانی از ادامه جنگ و ادامه افزایش نرخ بهره

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، با تردید مقامات فدرال رزرو آمریکا برای توقف افزایش نرخ بهره، قیمت طلا بار دیگر کاهش هفتگی را تجربه کرد. کاهش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن به دلیل کاهش نگرانی از گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس بود.

قیمت طلا در حال حاضر به پایین ترین سطح خود در سه هفته اخیر رسیده است و قیمت هر اونس امروز با 0.94 درصد کاهش به 1940 دلار و 20 سنت در بازار کامکس نیویورک رسید.

اظهارات کینه توزانه مقامات فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش ارزش دلار شده است که به پایین ترین سطح خود در 6 هفته گذشته رسیده است و طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گران کرده است.

جروم پاول روز پنجشنبه هشدار داد که فدرال رزرو هنوز متقاعد نشده است که سیاست پولی به اندازه کافی سختگیرانه است و به دلیل تورم بالا احتمالاً افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داشت. افزایش نرخ بهره تمایل به خرید طلا را کاهش می دهد زیرا هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودآور را افزایش می دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 2.72 درصد کاهش به 22 دلار و 28 سنت رسید، در حالی که پلاتین با 1.94 کاهش قیمت به 845 دلار و 83 سنت رسید. از تاریخ 1402/08/19، قیمت طلا همچنان در محدوده 1900 دلار است، اما ممکن است در روزهای آینده این قیمت تغییر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه