English

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا و عدم اشاره او به سیاست‌گذاری های مالی آینده موجب شد قیمت طلا امروز در شروع معاملات هفتگی بازارهای جهانی، بالاترین رقم یک هفته اخیر خود را به ثبت برساند.

 قیمت طلای جهانی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از اکونومیک تایمز، پس از این‌که رییس فدرال رزرو، جانت یلن در سخنرانی روز جمعه خود در نشست بانکداران بانک مرکزی در آمریکا، هیچ اشاره ای به سیاست‌گذاری‌های مالی نکرد، در مبادلات ابتدایی صبح امروز، دوشنبه، طلا به بیشترین مقدار یک هفته اخیر خود افزایش یافت.

شاخص اسپات ‌گلد با ۰.۲ درصد افزایش در ساعت ۳:۴۳ به وقت جهانی به قیمت ۱۲۹۳.۹۶ دلار به ازای هر اونس

رسید که بیشترطلای جهانی3ین مقدار از ۱۸ آگوست تا کنون است. این درحالی است که قیمت طلا در مبادلات قبلی، یعنی معاملات پایان روز جمعه، هم با افزایشی ۰.۴ درصدی بسته شده بود. 

شاخص طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۹۹.۵۰ دلار به ازای هر اونس رسید.

در اجلاس جکسون هول در روز جمعه، یلین هیچ اشاره‌ای به سیاست‌گذاری پولی آینده آمریکا نکرد و به جای آن بر قوانین مالی تمرکز کرد؛ این عدم اشاره به سیاست های آینده مالی آمریکا، این تلقی را در فعالان اقتصادی ایجاد کرد که افزایش نرخ بهره آمریکا در آینده به کندی صورت خواهد گرفت.

در اواخر همان‌روز، رییس بانک مرکزی اروپا، ماریو دراقی، گفت که سیاست پولی بسیار تسهیل شده این بانک به خوبی کار می‌کند و شرایط اقتصادی منطقه اروپا درحال بهبود است، اما هیچ اشاره‌ای به تقویت یورو، پول واحد اروپا، نکرد.

طلا حساسیت بالایی به افزایش نرخ بهره دارد که هزینه به دست‌آوردن فرصت توسط دارایی‌های غیر سودده مثل شمش طلا را بالا می‌برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه