English

چین و ایران در توسعه راه آهن سریع السیر و توسعه بندر همکاری می کنند/احداث قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: سرمایه گذاران چینی برای ساخت دو خط آهن سریع السیر در ایران که تهران را به مشهد و قم را به اصفهان متصل می کند، به عنوان بخشی از توافق برای توسعه بنادر و مسیرهای ترانزیتی کشور در جنوب، سرمایه گذاری خواهند کرد.

چین و ایران در توسعه راه آهن سریع السیر و توسعه بندر همکاری می کنند/احداث قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج،به گفته شهریار افندی زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ساخت دو قطار سریع السیر در ایران با سرمایه گذاری چینی ها حمایت می شود.

وی ادامه داد: راه آهن سرخس - چابهار می تواند مسیر مهمی برای ترانزیت کالا از چین به اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان باشد.

افندی زاده با بیان اینکه در جریان امضای تفاهم نامه در سال 1401 بین وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین، مسیرهای ریلی از طرف ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: این موضوع در سال 1380 به پایان رسید. یکی از این پروژه ها قطار سریع السیر تهران- مشهد است که با سرمایه گذاری چینی در حال ساخت است و قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان نیز با سرمایه گذاری چینی در حال توسعه است.

معاون وزیر کشور همچنین تاکید کرد: تفاهمات خوبی بین ایران و چین در زمینه مشارکت و سرمایه گذاری برای توسعه و تجهیز بنادر ایران وجود دارد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که می توان یادداشت تفاهم چند جانبه ای بین چین و کشورهای منطقه از طریق ایران و کریدور شمال-جنوب برای اتصال روسیه به هند امضا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه