English

وزیر راه و شهرسازی:

تحویل ۵۰۰ هزار قطعه زمین در استان کردستان

مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از تحویل 2900 واحد مسکونی و 6000 قطعه زمین در استان کردستان و پیش بینی تحویل 500 هزار قطعه زمین روستایی تا پایان سال 2021 خبر داد.

تحویل 500 هزار قطعه زمین در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری موج، مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه این پروژه ضمن اعلام موفقیت های بخش مسکن در سراسر کشور، استان کردستان را به دلیل شرایط اقلیمی یکی از سخت ترین استان های تامین زمین عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با ساخت بسیاری از واحدهای مسکونی توسط جنبش ملی مسکن در استان و عرضه زمین در شهرهای مختلف کردستان، "بخش قابل توجهی از این مشکلات حل شده است".

بذرپاش در ادامه اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی، اقداماتی را در راستای کمک به نهضت ملی مسکن در زمینه تامین زمین در روستاها انجام داده است.

وی از تحویل 2900 واحد مسکونی به متقاضیان در استان کردستان و تحویل 6000 قطعه زمین دیگر که تعدادی از آنها در حوالی روستای قار واقع شده است، خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد در سفرهای آتی این تعداد افزایش یابد.

وزیر در ادامه هدف از تحویل 500 هزار قطعه زمین روستایی در سال جاری را تشریح کرد و آن را یک اتفاق بی سابقه خواند.

وی گفت: تحویل اراضی شهری از مرز 370 هزار قطعه گذشت و تا پایان سال به 500 هزار قطعه خواهد رسید که در مجموع تا سال آینده 2 میلیون قطعه زمین در شهرها و روستاها به دو صورت گروهی و انفرادی خواهد بود.

بذرپاش همچنین تاکید کرد: وام مسکن روستایی از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان و از 200 هزار به 350 هزار افزایش یافته که منجر به افزایش تولید مسکن در روستاهای کشور شده است.

بذرپاش در پایان از اتفاقات خوبی که در سومین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان رخ داد، مانند بهره برداری از راه آهن همدان - سنندج گفت.

وی تصریح کرد: این توسعه پیامدهای اقتصادی مثبتی را برای این منطقه به همراه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه