English

وزیر راه و شهرسازی:

افزایش مبادلات ایران و ارمنستان تا ۳ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست وزیر ارمنستان ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی و همچنین حمایت ایران از تمامیت ارضی ارمنستان، بر تکمیل کریدور شمال - جنوب و هدف گذاری برای افزایش مبادلات دو کشور تا سه میلیارد دلار تاکید کرد.

افزایش مبادلات ایران و ارمنستان تا ۳ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش امروز (سه شنبه) در دیدار با نیکول پاشینیان - نخست وزیر ارمنستان - در ایروان، با یادآوری اینکه قفقاز همراه با صلح، خواسته ایران است، بیان کرد: حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان جزو سیاست‌های ایران بوده و توسعه روابط با همسایگان جزو اصول و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس، اظهارکرد: وحشی گری رژیم کودک کش صهیونیستی امر تازه‌ای نیست و ده‌ها سال این جنایت‌ها در پرونده این رژیم وجود داشته است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی ملتی را از سرزمین خودش بیرون می‌کند و برای این امر از هیچ ظلمی فروگذار نمی‌کند، کشورها نباید در این ظلمی که به مردم مظلوم در حصر که از زمین و ‌هوا بمباران می‌شوند، بی تفاوت باشند.

بذرپاش یادآور شد: تاریخ هیچ کس را به خاطر این بی تفاوتی تحسین نخواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با نخست وزیر ارمنستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تکمیل کریدورهای حمل و نقل بین دو کشور، زیرساخت اصلی توسعه خواهد بود و با سرعت هر چه بیشتر برای تکمیل آن باید اقدام کرد.

بذرپاش خطاب به نخست وزیر ارمنستان گفت: کاهش تعرفه ترانزیت و عوارض جاده‌ای از ملزومات توسعه تجارت بین دو کشور است و لازم است در این خصوص همکاری لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون دلار در سال است که می‌تواند به سه میلیارد دلار برسد.

وزیر راه و شهرسازی آمادگی ایران را برای احداث پل دوم مرزی در نوردوز، استقبال از حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارمنستان در ایران و صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی و لزوم مشارکت بانک‌های ارمنستانی در اعطای ضمانت نامه اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه