English

معاون وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد:

شناسایی هزار فرد مظنون به پولشویی در کشور

معاون وزیر امور اقتصادیی و دارایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار فرد مظنون به پولشویی در کشور شناسایی و فعالیت آنان تحت پیگیری و محدودیت قرار گرفت که فهرست آنان برای کنترل اقدامات مالی به موسسات مالی و اعتباری ابلاغ شد.

شناسایی هزار فرد مظنون به پولشویی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، هادی خانی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از مرکز اطلاعات مالی و رد یابی تراکنش‌های مشکوک در گرگان اظهار کرد: با استفاده کامل از ظرفیت قانون، با پولشویی مبارزه کرده و نمی‌گذاریم این پول کثیف وارد چرخه اقتصادی کشور شود.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته مبارزه با پولشویی در کشور مورد توجه جدی قرار نداشت اما دولت سیزدهم به دنبال آن است تا با ابزارهای قانونی با این فساد مقابله کند.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد به دستگاه‌های مرتبط برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌ مبارزه با پولشویی خدمات ارایه دهد و در این راستا در چند ماه اخیر به ۱۱ هزار استعلام با موضوع مبارزه به پولشویی پاسخ داده شد.

خانی بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در مبارزه پولشویی در کشور تاکید کرد.

وی به اهمیت راه‌اندازی مرکز اطلاعات مالی و ردیابی تراکنش‌های مشکوک در استان ها اشاره کرد و گفت: دریافت، گردآوری، نگهداری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مبارزه با پولشویی و کاهش هزینه دستگاه‌ها، از جمله کارکردهای موثر این مرکز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه