English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

بورس کالا کمکی به کاهش قیمت مسکن نکرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با متد فعلی بورس کالا هیچ موقع به ساخت مسکن ارزان قیمت نخواهیم رسید، از این رو دولت باید برای پیمانکاران و انبوه سازان مسکنی که برای قانون جهش تولید مسکن انتخاب شده اند خارج از بورس کالا مصالح ساختمانی آن ها را تامین کند اگر این اتفاق بیفتد شاهد ساخت مسکن با هزینه پایین خواهیم بود.

بورس کالا  کمکی به کاهش قیمت مسکن نکرده است

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به خروج فولاد و سیمان از بورس، اظهار داشت: سوالی که هست اینکه آیا هدف گذاری در بورس کالا با هدف گذاری در مسکن منطبق است که به نظر بنده چنین چیزی نیست. شعار دولت ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال است و اولویت برای تحقق این شعار کاهش قیمت تمام شده هزینه ساخت است از این رو تمام مصالح ساختمانی در بورس کالا عرضه می‌شود.

وی افزود: در بورس وقتی قیمت پایه اعلام می‌شود این قیمت بالا میرود تا آخرین لول خود به فروش می‌رسد آیا این روشی که با حداکثر قیمت به فروش می‌رسد با سیاست ساخت خانه با کمترین هزینه منطبق است؟ خیر.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولتی سر کار بود که اعتقادی به بازار آزاد داشت آن زمان هرکسی که با بالاترین قیمت خرید و فروش می‌کرد و مردم برای آن مهم نبود این رویه بورس درست بود اما این دولت این نگاه را ندارد ولی وجود بورس کالا کنونی با سیاست های دولت در ساخت مسکن همخوانی ندارد.

ارکانی تصریح کرد: با متد فعلی بورس کالا هیچ موقع به ساخت مسکن ارزان قیمت نخواهیم رسید از این رو دولت باید برای پیمانکاران و انبوه سازان مسکنی که برای قانون جهش تولید مسکن انتخاب شده اند خارج از بورس کالا مصالح ساختمانی آن ها را تامین کند اگر این اتفاق بیفتد شاهد ساخت مسکن با هزینه پایین خواهیم بود.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت مصالح ساختمانی نسبت به فوب خلیج فارس در بورس به فروش می رسد

علل کاهش قیمت مسکن تخصیص زمین رایگان توسط دولت است

اگر قرار است مصالح ساختمانی در بورس بماند نباید دست ذینفعان باشد

مصالح ساختمانی باید از بورس کالا خارج شود

علل کاهش قیمت مسکن تخصیص زمین رایگان توسط دولت است

 

وی ادامه داد: بورس کالا فعلی طوری شده است که حتی مگاسازنده ها و انبوه سازان مسکن نیز نمی توانند از بورس کالا مصالح ساختمانی را تهیه کنند زیرا پول هنگفتی برای خرید نیاز دارد اما چه کسانی می‌توانند بخرند دلال و کارتل های حوزه مسکن و این مصالح را با قیمت بالا در بازار می فروشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کلیت بورس سهام بود و اصلا بحثی درباره فروش کالا نیست بلکه الان بورس کالا تبدیل به بازار مزایده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه