English

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

اکنون دیپلماسی آب برای ما بسیار اهمیت دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: در کنار دیپلماسی عمومی به ارتقاء دیپلماسی تخصصی در موضوعات مختلف نظیر آب، انرژی، گردشگری و کشت فراسرزمینی نیاز داریم تا بتوانیم ابتکارات بین‌المللی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهیم.

اکنون دیپلماسی آب برای ما بسیار اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری موج، داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم که به دیپلماسی سیاسی و اقتصادی مربوط می شد، بیان کرد: رویکرد اصلی دولت در دو سال گذشته استفاده از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی کشور بوده است، نه تنها دیپلماسی عمومی بلکه استفاده از دیپلماسی تخصصی برای ما حائز اهمیت است ما در منطقه نیاز داریم که بتوانیم ابتکارات منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی افزایش دهیم و پرقدرت و اثرگذار باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در موضوعات تخصصی اکنون دیپلماسی آب برای ما بسیار اهمیت دارد با توجه به تعاملاتی که با کشورهای منطقه داریم باید بتوانیم از منابع آبی خود صیانت کنیم. در موضوع انرژی نیز لازم است کشور را به هاب انرژی در منطقه تبدیل کنیم و در فصل انرژی نیز هدف گذاری کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: در حوزه کشت فراسرزمینی، مسائل اتباع، بازارچه‌های مرزی و توسعه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت نیازمند دیپلماسی‌های تخصصی در هر کدام از این حوزه‌ها هستیم، ما آماده هستیم تا تمام این موارد در لایحه برنامه دیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه