English

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

توسعه صنایع کشور نباید به مناطق ساحلی محدود شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: درست است که منابع آبی کشور محدود است اما نباید صرفا توسعه صنایع را به مناطق ساحلی محدود کرد بلکه باید با استفاده از بازچرخانی پساب یا منابع غیرمتعارف صنایع را در مناطق داخلی کشور توسعه داد.

توسعه صنایع کشور نباید به مناطق ساحلی محدود شود

به گزارش خبرگزاری موج، داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهاد الحاقی یکی از نمایندگان به لایحه برنامه هفتم توسعه که به محدود کردن توسعه صنایع کشور به سمت مناطق ساحلی باز می‌گشت، تاکید کرد: ما قبول داریم که منابع آبی کشور محدود است اما باید صنعت را به عنوان موتور رشد اقتصاد کشور توسعه دهیم. پیشنهادی که اکنون مطرح شده محدودیت‌ هایی را برای توسعه صنعت فراهم می‌کند. محدودیت کامل و ممنوعیت صنایع به اقتصاد کشور آسیب می‌زند.

وی در ادامه اظهار کرد: در توسعه صنایع باید به اصل آمایش سرزمینی توجه کرد. در برخی از مناطق داخلی کشور صنعت می‌تواند با بهره‌گیری از آب‌های غیرمتعارف یا بازچرخانی پساب منابع آبی مورد نیاز خود را تامین کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: اکنون خیلی از صنایع در سطح کشور منابع آبی خود را از طریق بازچرخانی پساب تامین می‌کنند. این‌که ما صرفا توسعه صنعت را محدود کنیم صرفا به حاشیه دریاها کار درستی نیست. این امر نهایتا به تعطیلی صنایع در داخل کشور می‌انجامد.

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد الحاقی که به محدود کردن توسعه صنایع کشور به مناطق ساحلی باز می‌گشت مخالفت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه