English

طولانی‌ترین آزادراه کشور امروز به بهره‌برداری می‌رسد

صرفه جویی سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره‌برداری از آزادراه اصفهان _ شیراز کاهش ۷۰ درصدی تصادفات جاده‌ای و صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف سوخت را به همراه دارد.

صرفه جویی سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج، خیر الله خادمی گفت: آزادراه اصفهان _ شیراز ، طولانی ترین آزاد راه‌ کشور  امروز به  بهره برداری می رسد. طول این آزادراه ۲۱۲ کیلومتر در شش قطعه است و به کل بزرگراه یک قطعه اضافه شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، بهره برداری این پروژه توسط بخش خصوصی بوده و پنجاه درصد این کار را دولت انجام داده است.

او می گوید: بهره‌برداری از این آزادراه به میزان  ۹ درصد  طول آزاد راه‌های کشور را افزایش می یابد یعنی طول آزادراه های ما به نزدیک سه هزار کیلومتر می‌رسد.

خادمی گفت: این پروژه  این آزاد راهی استان اصفهان را به استان دیگری وصل می‌کند و زمان سفر را نزدیک به دو ساعت کاهش می‌دهد.  کاهش مصرف سوخت در صورت افتتاح این آزاد راه ۱۳۰ میلیون لیتر در سال است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، افزود: این آزاد راه اتصال بین استان فارس و اصفهان را برقرار می‌کند و بخشی از کریدور آزادراه شمال به جنوب کشور است. این کریدور در ادامه باید به سمت جنوب رود.

خادمی گفت: این آزاد راه یک تحولی در استان‌های هرمزگان و فارس در حوزه حمل و نقلی ایجاد می‌کند. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور مشخص برای استان فارس این آزاد راه  بسیار  مهم است و یک مسیر میانبر جدیدی به شمار می‌رود افزود: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این آزادراه تصادفات این محور هفتاد درصد کاهش داشته باشد و میزان خسارت های مالی و جانی هم کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه