English

وزیر راه و شهرسازی:

۳۲ هزار متقاضی در قالب طرح جوانی جمعیت زمین دریافت می کنند/واگذاری ۴۰۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه وشهرسازی گفت: با تلاش های فراوان بیش از ۳۲ هزار متقاضی زمین در قالب طرح جوانی جمعیت تحویل مشمولان این طرح از ابتدا تا پایان ماه ربیع الاول دریافت می کنند.

۳۲ هزار متقاضی در قالب طرح جوانی جمعیت زمین دریافت می کنند/واگذاری  ۴۰۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم واگذاری زمین به ۲۵۰۰ خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت ، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت اتفاق بزرگی است و تاکنون واگذاری زمین در ۱۲ استان انجام شده است و در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در تمام کشور این واگذاری ها انجام می شود.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت قانون مصوب مجلس و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، گفت: به دلیل اهمیت موضوع با تلاش های فراوان بیش از ۳۲ هزار متقاضی زمین در قالب طرح جوانی جمعیت تحویل مشمولان این طرح از ابتدا تا پایان ماه ربیع الاول دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بحران جمعیت مورد اذعان تمامی کارشناسان است و به همین جهت تلاش کردیم تا این امر مهم به سرانجام برسد.

بذرپاش بیان کرد: تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار می شود و در برنامه است تا سال آینده همین میزان در همکاری با بنیاد مسکن به سرانجام برسد. همچنین موفق شدیم در شهرها  ۴۰۰ هزار قطعه زمین به‌شکل تک طبقه و گروه ساخت واگذار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: توسعه محدوده های شهری سیاست وزارت راه وشهرسازی است و با این کار در تلاش هستیم قیمت صعودی زمین را کاهش دهیم.

وی افزود: تاکنون ۵۰ هزار هکتار زمین در حوزه نهضت ملی  مسکن  توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شد.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: آماده سازی  هر قطعه زمین حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که وزارت راه وشهرسازی در این خصوص اقدام کرده است.

وی این میزان تامین زمین برای تولید مسکن را در تاریخ انقلاب بی نظیر است و گفت: با حمایت همه دستگاه ها کشور را به کارگاه تولید مسکن تبدیل می کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و  ۷۶۰ هزار واحد در حال ساخت  است گفت: در گذشته اعتقادی به مسکن سازی وجود نداشت و به همین جهت عقب ماندگی در تولید مسکن وجود داشت که در دولت سیزدهم تلاش کردیم مسکن فعال سازی شود.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم میراث دار ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که در این دولت ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه